"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 21 juni 2012

Kvällen doftar


gott av syrenens dofter och det daggvåta gräset omsluter mina fötter på den sol varma fällen av doftande sommarjord. Fåglarna har nästan tystnat och fiskarna gör ringar på det spegelblanka vattnet när de jagar flygfän som dansar ovanför ytan. Jag andas in sommaren i mina lungor och känner lugnet och glädjen sprida sig i min kropp....stilla, nära och medveten om all den skönhet som omger mina sinnen i detta nu...det är en glädje att leva i den fantastiska svenska sommarnatten....även om myggorna oxå äter sig mätta på min kropp...sommarnatten är ljus och jag vandrar stilla och nyfiket runt i gräset...ser sommaren blomstra och varje blomma som rör sig väntar på mig och ropar kom...kom berika världen med mig i ditt öga lins...vänder och tittar mot mitt vårdträd...och inser att har också mitt vårdträd dött precis som givarens kärlek gjorde en gång....men mitt hopp lever om att min pil får nytt liv i en gren som jag tog och vårdade med ömhet....för jag ville ha en plats med pilar att vila under.

Det är inte som förr i trädgården men den frodas och lever i sin vilda prakt...skön för njutning med den blandning som finns i ogräsen som får plats bland de vackra blommorna som sprider sina frön till nya höjder...precis som livet....

Published with Blogger-droid v2.0.4

2 kommentarer:

Lena sa...

Önskar er en fin fin Midsommarhelg!! :)))
Kram kram! /Lena med flock!

Vida sa...

Hoppas midsommarhelgen innehåller alla de blomster som just du vill ha i livets bukett.

Kramar