"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 10 juni 2012

Så fantastiskt


Väder har vi haft...onsdagen avslutades med en öl brevid hotellet..drack en egenbryggd de hade där som var lite udda färsköl..jasmin är närmaste ordet jag hittade...

vaknade på torsdagsmorgonen och solen lyste fantastiskt över staden och vi vandrade runt i stan i väntan på affärerna och för att handla det sista inför sonens studentmiddag...de har så fina drakar på stan :0) gillar dem verkligen jättemkt.....och tog ett par kort







och sen gick vi upp till dottern i mördarbacken och flåsade som få när vi väl kom upp till henne...där hjälptes Mojen, dottern och J till sen kom svärsonen och dotter nr 2 för att också hjälpa till medans jag gjorde tårtor och fixade såsen....fixade upp potatisgratängen i jätteformen och så var det ju dags att ge sig av till Hedbergska för att hämta ut sonen från sista skoldagen...






HUA vad mkt folk....

Dessutom visade en del föräldrar ingen respekt mot de som väntade på sina barn...de rusade upp till den klass som kom först ut och sen kom ingen annan fram varesig elever eller föräldrar såg hela klasserna...ett J...sätt helt enkelt..orespekt för andra som vill fotografera sina barn med hela klassen...bara för att den klassen vann och fick gå ut först så behöver ju inte föräldrarna sabba för alla andra...var så arg...



nå...vi fick tag i sonen till slut och han var sååååå fin...Här uppvaktas han av sina fina systrar :0) han är ju en lång och ståtlig ung man nu....

Middagen blev bra, hade marinerat fläskfilé på ett eget sätt och så serverades det 2 såser, bea och egengjord peppar/gräddsås till potatisgratängen...sen blev det paket öppning och sonen öppnade och öppnade paket efter paket och han såg väldigt nöjd ut....










Efterätten....blev jordgubbstårta....flaggorna skom skulle pryda tårtan försvann...och hittades på kvällen efter kalaset på hotellrummet :0(...trist...men tårtan var iaf god :0)














Tältet var bra att ha...och får vara glad att ha så bra vänner som hjälpte till att fixa det...och också plockade ner det efter att vi åkt! Det är vänner det....Det blev en riktigt bra student och sonen var nöjd...vi knatade hemåt och tog en öl innan läggdags och jag hade fruktansvärt ont i vaderna när jag kom hem till hotellet...men det var det värt...

så när natten sjöng sin godnattvisa drömde jag om vyerna jag hade sett dagen innan vid sjön vid landet....och var nöjd och glad över att dagen gick så bra....tack vare min älskade och mina fantastiska barn och mina fina vänner....


kvällsvy på landet 2012

1 kommentar:

Vida sa...

Det låter som en riktigt fin studentdag att minnas.
Kramar i massor