"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 18 juni 2012

Ljuva tid

sommartid, midsommartid, tid att vara, tid att njuta, tid för ro, och tid för reflektion.....



tänker jag att jag är i trädgården... ett ställe där jag kan hämta inspiration och rekreation i regnets smatter och av solens glitter...det finns där inombords, längtan ut i naturen, ljuset, i glittret  när jag upptäcker nya saker där ute som ska förevigas... i mitt ögas lins...på landet...

DÄR



slås jag av en varm glädje när jag ser solen stiga upp ur det gråa för att avspegla sina ljusreflexer i sjöns gråton av dyster elegans, men också i det ljusglitter som brinner i trädet när solen skickar sina sista strålar genom äppelblommors spröda tid, blommor som ger bin och humlor mat, blommor som ger oss möjlighet att njuta av frukten av söta frukter i höstens brinnande tid....

OM


MEN
jag njuter av regnet som sprider sin väta över vår mark i tunga droppar då mina grödor än mer vackra när solens glitter når dom igen...

OCH

här ute på min vardags plats står nu ett odlingsskåp, ombyggt av ett vitrinskåp som funnit en ny plats där citroner, tomater, chili och annat kan få gro


NJUTER



av att jag kan sitta med en kopp te och bara glo..det är precis det som min träd-gård är
det är en plats där ingen maskros kan gro..det är mitt ställe... mitt i stan men där också själen kan få ro och gro.....

LEVER

ANDAS & LER



 


3 kommentarer:

Vida sa...

Vilket härligt inlägg. Gillar hur du leker med ord, bild, tankar och hur vi får ta del av din kreativitet...

kramar från Liv

chissra sa...

Så sant. fint inlägg.
den vackraste trädgården finns inom oss.

Anonym sa...

Mmm...vilket livsnjutarinlägg!

SKöt om dej i sommar!
Kramiz