"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 31 oktober 2011

hur är det?

sa sköterskan och satte sig brevid mig, och plötsligt brast det...inge bra viskade jag och tårarna strömmade nerför kinderna...usch då kände jag mig ynklig....hm sa syster och såg bekymrad ut. Jo sa hon..det var inte kul att du har så ont, och jag måste erkänna säger hon, att förra gången du var här så missade vi att spara ditt urinprov..då log jag och var tvungen att skratta lite ändå...mitt i allt elände som det kändes just då...jaha sa jag, då vill du att jag kissar då..ja gärna om du kan sa hon...så sagt och gjort så gick jag och lämnade urinprovet igen då, och sen fick jag gå in till doktorn.

ja, vad har hänt här då sa doktorn...du hade ont i huvudet och domningar i ansiktet?? Ja och i armen sa jag.
Aha...sa han och klämde mig i nacken och jag hoppade en halvmeter...ja...det kommer från nacken sa han, hem och vila, ta 2 alvedon, en ipren, och så muskelavslappnande så får du kontakta rehab sen....okej, inget jobb på någon dag utan vila, så inget datorpillande heller på ett par dagar så jag får vila nacken ordentligt.

soffläge,stödkragen på, coolgele över nacken och medicin och så slocknade jag...tack och lov släppte det lite, och om man jämför hur jag var i gårkväll är jag betydligt bättre nu. Allt började redan i lördags, och eftersom jag har haft huvudvärk till och från en längre tid så trodde jag att det var det...sen kunde jag inte röra nacken åt höger, sen så började kinden att domna och sen så kom armen i morse. Gårdagskvällen sov jag igenom och sen smörjde mannen in mej i tigerbalsam till natten efter att jag legat på spikmattan 2 ggr....

vet inte vad jag gjort eller inte gjort, men nånstans gick det fel iaf....kanske har jag motionerat för mycket...nä...så är det inte trots att jag faktiskt rört mej på lördag och även igår innan jag ramlade ihop i en hög i soffan.

nu ska jag vila mej och försöka bli bättre för nu är jag less..........

tjingeling

1 kommentar:

Vida sa...

Åh varmaste kramar och hoppas du snart mår bra igen..

Kramar