"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 9 oktober 2011

Åh hur skönt

var inte dagens varma bubbelbad!! Efter en helg i härliga Älvdalen och en lång promenad på marknaden i Rättvik så var vi väldigt glada över att få krypa ner i badet med en liten whiskey, även om det var söndag och fel dag för bad och mys....Vi har ju inte vatten så man kan duscha där uppe och kylan gjorde sitt till...vaknade i morse till frostnupen mark, blåa berg och tysta andetag av lugn....härlig känsla att vakna till....så allt har sin charm....klart det är roligare när det är varmt, men jag tycker oerhört bra om hösten också...lite klar kall luft och underbara stjärnhimlar och nu lyste månen upp också....ja, det var en skön helg....

hemma lagade jag köttfärsbiffar och kantarellsås...hua så gott det var då...och i morgon får de följa till jobbet ;0)....vad det blir för mat hemma i morgon är nått vi får se....i morgon har jag och Mojen varit gifta ett år, och tänk hur fort tiden går!! Firar riktigt gör vi på lördag med 3 rätters meny och mitt skottlandsfynd av Barolovin från 2005...ska bli intressant att smaka...lite av den skottska inhandlingen av whiskey blir det också en riktigt myshelg....

på marknaden så handlade vi (jag) en fleectröja, Mojen fick en Leksandströja... getost och en morbier, hösthonung som var helt underbar och ytterligare getost, och så färsk vitlöksost på get också....mycket ost blev det och förhoppningen är att få äta lite av den i helgen....också....

nu ska jag ta och glutta på Kalle....tjingeling

jo just ja...väntar på spänning på OM jag får vara med i årets julswapp! och inhandlade ifall...en sak till den...igen...har ju samlat på grejor hela året och nu ville jag verkligen att det ska bli så att jag får vara med....;o)

1 kommentar:

Vida sa...

Det tror jag nog.. så många borde inte ha trillat in innan dig.. Hoppas det för det är ju så roligt..

Kramar från Liv