"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 19 oktober 2011

brr...

ligger hemma och har en rejäl huvudvärk och hostig....har frusit i två dagar men har ingen feber enligt tempen i morse. Halsmandeln är mindre svullen idag och är bara lite halvsnorig och ja, det är mystiskt att jag inte blir rejält dålig utan bara halvkrasslig...vill vara pigg!!!

i övrigt har helgen gått snabbt...fredagen firade vi H som fyllde 8 år, och  så for vi hem och hade lite mys med getostarna vi köpte på marknaden förra helgen...mums...

lördag så steg vi upp 8 och gick ut och gick runt älven före frukost och sen var det frukost, städ,tvätt,  och laga mat inför söndagen i tryckkokaren, så förberedde jag kvällens mat.

Vi fick ett delicard då vi gifte oss och då så beställde, sikrom,lammracks och en dessert....så middag blev det och gott var det...hade ett vin från Skottland...Barolovin från 2005. Gott men kanske inte värt de pengar det kostade...Masi smakar minst lika bra...men nu så har vi firat vårt första år tillsammans som man och hustru....

söndagen ägnades åt skogspromenad för att leta svampar....ca 6 kg trattisar hängde med hem, en kasse fick svågern och svägerskan och sen så har jag torkat nu i hemmet så jag har lite torkad svamp också :0) har ju en del förvälld i frysen. Har gått bra att torka också så nu vet jag till nästa år, om vi inte kommer ut i helgen, det beror väl på hur jag mår.

just nu är det inte läge för det iaf....jag ligger fortfarande i sängen så....ska försöka äta lite lunch och sen se lite Elliot och så sticka vidare på projekten jag har....

Har ju gjort så många väskor så jag måste nog göra annat också...och stickning passar bra när man är krasslig så kan man sova däremellan....

har även spelat in lite på dvd från gamla videoband på morgonen medans iprenen fortfarande gjorde mej piggare....ja..säger då bara det...vilka härliga ungar man har...:0)....ska försöka kopiera dvd så att alla kan få ett ex...

nu ska jag krya på mej....tjingeling

1 kommentar:

Vida sa...

Krya på dig.. vilken fin header!!!!

Kramar