"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 17 september 2011

en fantastisk dag och nu

är jag slut i hela kroppen, har skrattat krypit på knäna och njutit av det fantastiska som finns fritt i vår natur, svampar....var jag än klev var det svamp och ja...helt underbart var det....


Gula kantareller var det lite av nu, men däremot trattisar hittade vi överallt.... och skörden har jag fryst ner, gjort soppa på och så fixat lite annat med svampen så nu har jag till stuvning och annat gott i vinter....


tur att jag har ett kök att ha allt i också....så fick vi också en försmak av Skottlandsresan till veckan
sjön påminde oss om hur vackert det kan bli med höst och vatten..stillhet och underbara vyer...


i morgon ska det packas...tjingeling



2 kommentarer:

Vida sa...

Åh, det är sååå gott med svamp. Snacka om jordens skatt. Hoppas du får det mer än underbarast i Skottland.

Kramar

Livskrafter sa...

Skogens goda smakliga guld, höstliga dofter och fantastiska färger. HÖST är underbart
Ha en kanonfinresa min vän
Stor kram
Emma