"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 27 oktober 2012

Ytterligare dagar

har nu gått, och jag har jobbat på mina timmar och försökt att fokusera på det som är bra för mej. Idag skiner solen och det ser kyligt ut, men friskt kanske? Jag blir nog iaf inne idag för maken kom hem sent och har lite ont i knoppen :0). Själv var jag hemma och åt sushi och lite färska räkor med surdegsbröd och chiliaioli, mycket gott. Försökte dricka vin till men smakade inte gott så...gav upp det och stickade tills I ringde och ville att jag skulle komma över en stund. Vi hade pratat om tjejkväll men min hals känns lite skrovlig och näsan rann häromdagen så jag ville inte ha tjejkväll. Däremot kilade jag över till henne och åt lite ost och kex och tog ett gott glas Amarone till :0) mumsigt värre.

Sen så surrade vi lite om livet och resor vi vill göra, och vart jag varit i världen. Jag har ju faktisk rest mycket i mitt liv, dock har jag kanske inte sett det som en förmån, vilkte jag har upptäckt att det faktiskt är. Jag har varit på många ställen i Sverige men har mycket att utforska ännu :0) och Norge och Danmark och resten av Europa finns där och lockar.

Costa Rica, Afrika, Sydamerika, Borneo, Antarktis, Norska kusten, ja, listan kan göras väldigt lång, om jag skulle vilja fotografera mer i vida världen. Samtidigt känner jag utifrån rådande läge att innan jag har ett nytt jobb får det vara drömmar och önskningar, för jag har världens bästa läge att vara här hemma och på landet och fotografera mer än jag hinner med :0)

Underbart egentligen att ha det privilegiet. Nu ska jag ägna dagen åt trikåmössor tänkte jag och vem vet vad mer det blir, tröjan jag har hållt på med är klar, höstiga färger och mysigt varm och stor. Ja tyvärr har jag ju vuxit ur min vinterjacka ...så får lägga ner frosseriet nu och tänka lite mer på att jag vill vara rörlig. I veckan kommer Syster Yster och tjejerna hit för att fotograferas i studion :0) och på tisdag ska jag på utredning hela dagen. Vinterdäcken är påsatta och livet rullar på, känner mej rätt nöjd med svaren från Kir överläkaren och tiden hos endokrinologen för uppföljning av mina prover igen. Har också fått en tid hos doktorn som ska vara fast doktor på vc, så det känns bra att jag blir uppföljd nu då. Slipper att kämpa så mkt och kan ägna mej åt annat :0).

Ha en skön dag där ute i solen och njut av dagen!

En höstig dag i Hälsingland 2012

2 kommentarer:

Vida sa...

Hej finaste Di.. tycker om att läsa om din livsresa och följa dina bilder.. du är en så fantastisk fotograf, vill gärna se bilderna från alla de där resorna..

Kramar och önskan om en härlig söndag
Liv

Di sa...

Tack Liv, jag ska försöka uppfylla någon om inte annat :) kramar