"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 20 oktober 2012

Ilskan växer

på jobbet, har inte kunnat göra ett dugg på 2 dagar, och idag var jag utmattad och sov till kl 10!! Har varit vaken ett flertal gånger, men inte upp mer än 2 ggr, vilket är bra...vaknade och hade hur ont som helst i huvudet...slocknade igår 2 ggr under em och på kvällen...så det tär på mig att börja söka jobb igen..Mest känner jag ingenting just nu, är bara ledsen kanske...arg? nä, på hur vi blir behandlade av arbetsgivaren? som stänger ner oss, ja visst kan jag bli arg men till vilken nytta?

Nu behöver jag mina krafter till att mobilsera upp mej själv för att få ett nytt jobb, så det är fokus kring det istället för att bli bitter och förbannad på något som redan är serverat.

Jag behöver inte alls ilskan mot arbetsgivaren nu, jag behöver kärlek till mej själv istället. Kärlek till att tro på mig själv och min kapacitet idag. Klart jag är orolig för framtiden, en son utan jobb, jag utan jobb, en man som kan bli utan, och ja...man ska ju överleva dagen också. Även om jag är glad åt att jag sitter i min nuvarande position gällande hem och make för just nu är vi två som hjälps åt och vi klarar oss på a-kassan iaf. Drömmarna får vara andra saker än det vi tänkt oss och är glad åt våra landställen för där kan vi få koppla av lite från vardagen i miljö som är en lisa för själarna. Jag försöker ha tillit till att vi kommer att hitta bra lösningar för oss båda så småningom. Hittils har Gud hjälpt mej både en och två och fler gånger än så....så jag har fortfarande tillit till att Gud hjälper mig med det jag behöver idag också. Jag har tackat för de gånger jag fått hjälp så jag hoppas att jag får fortsatt hjälp åt rätt håll.

Mamma är på bättringsvägen tycker jag och idag ska vi på kalas igen, M fyller år och vi är ditbjudna på smörgåstårta :0) mums...så får man träffa goa vänner och njuta av bonusbarnbarnen en stund så glömmer man det mesta just nu.

Regnar gör det också och mina blommor på balkongen får vatten..ser dock att de som är inne behöver lite också :0) Glömmer dom lätt....

SÅ önskar er en bra dag! Tjingeling

2 kommentarer:

Vida sa...

Förstår oro och framtidstankar.. jag tror att när den dagen kommer har du hittat en ny väg.. det behöver inte bara vara negativt utan kan också öppna upp för ett steg du inte hittat annars...

Hur kommer företaget att arbeta med nedläggningen, kommer de att stötta er framåt? Vet ni?

Kramar

Di sa...

Liv:Trygghetsstiftelsen blir inkopplad i övrigt har vi arbetsplikt tills vi blir uppsagda..Så ser hjälpen ut. Jag vet inte vilken väg jag ska gå....Kram