"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 27 september 2012

Irriterande

läkaren ringde sent var rätt oinsatt och var stressad. Sa att jag skulle väl träffat en läkare..ja sa jag men det fanns ingen tid. För att sjukskriva mej så måste jag ha företagsvårdens journaler..ja de finns där sa jag..oj då sa hon ja jag ser det...då var jag gråtfärdig för jag orkar inte tjaffsa för att jag inte orkar jobba! Så sa jag åt henne att jag vill jobba men jag orkar inte. Så säger hon ja du skulle ju träffat en läkare...men vi har inga tider för vi har ont om personal..jag svarade inte...faktiskt är det inte mitt problem, men jag sitter i kläm. Ja jag ser att det finns tid hos en kollega på torsdag nästa vecka jag bokar in dej på den och sjukskriver dej en vecka..du kan hämta intyg och kallelse i receptionen...tack och hej...Ja vad jag gjorde sen..jo..jag var ledsen..känner mej utsatt och stressad över att jag inte vet vad som händer och när jag är tillräckligt frisk att kunna jobba igen. Det är många tankar och oro i att bara inte veta, även om jag försöker ta en dag i sänder.

ringde min handläggare på FK och hon var trevlig och förstod situationen med och undrade om jag funderat på att byta vårdcentral. Jo sa jag och jag ska kolla. Fast just nu känner jag att jag orkar inte byta och förklara för någon ny, om jag nu inte kan få någon fast läkare. Ja nu är ju det som det är och jag får försöka släppa det och vänta tålmodigt.

sen ringde jag jobbet och vi kom överens om att ta en dag i sänder och ja...släppa jobbet får jag göra just nu, sen kanske jag kan orka gå in och pröva halvtid...är ju rätt känslig känner jag med att få stresspåslag och kunna koncentrera mig längre stunder, nu kan jag ju bli tvärtrött och slänga mej ner och stänga allt ljud om jag vill på dagen. När jag tappat intresset att gå i affärer...ja då vet dom som känner mej att då är det allvarligt. Nu vill jag ut så fort jag kan...

I morgon är det en ny dag....återigen...och idag har jag gjort det bästa jag kunde...tog en skön kvällspromenad med mannen och det var meditativt med mörkret, stegen i jämn takt och svetten...

Nu är det nattinatt...tjingeling

1 kommentar:

Vida sa...

Finaste, låter tufft.. ibland är det som om man måste vara frisk och stark för att orka strida för sin rätt... men din handläggare på fk låter bra. Kramar i massor och behöver du prata/chatta så finns jag här...

Kramen