"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 2 september 2012

En regn helg

Det blev en grå och minst sagt regning helg och hämtade mamma till landet för att få lite surströmming...och ombyte av vardagens vanliga tillvaro...hon behövde också handla lite så vi följde med henne och gjorde det...sen var det film och så försökte jag fotografera månen...gick inte bra det...nå...försöka måste man ju.

I morse gick mannen ut och kom aldrig in, så undrade vad det var...tillslut kom han och då hade bävern varit ute och så han gick ner till vattnet...då kom minken skuttande :) haha...en riktig djurmorgon så jag körde upp honom igen och ut med kamerorna i dimman och fotograferade en stund...

facinerande mönster där ute....spindelnät överallt fulla av härliga droppar från regnet....ja jag har kunnat gå länge...men efter frukosten så planterade jag mormorshallonet och aroniabusken jag köpt...hallonen åt mamma och aronian åt mig...hittade lite skrot och gjorde en mobil nere vid vattnet som jag ska hänga små klockor i som ett klockspel sen...kanske iaf...sen var det dags för att åka hem till mamma, äta, städa lite och så skulle jag hämta boken Änglamannen hos författaren Östen Eriksson. Ett trevligt besök och spännande att se om jag klara av att läsa hela boken..ska försöka en sida i taget iaf...så fick vi en pratstund...han är sej lik om än äldre liksom jag...74 var länge sen och mycket har hänt i våra liv efter det...

nu är vi hemma igen och får se om allt går som jag vill i veckan...återkommer om det...Tjingeling

Inga kommentarer: