"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 3 september 2012

Ingen bra dag

blev det idag, jag hade hoppats på att få ta semester utifrån att jag inte ville vara sjukskriven just nu...men det ville inte arbetsgivaren att jag skulle vara, utan dom ville att jag skulle bli bedömd av en läkare för min arbetskapacitet..hänvisad till företagshälsovård för 3 samtal...och vårdcentralen utifrån att jag är sjuk.....

Ledsen var ordet....frustration.... och jag kände att jag orkade inte med allt vad det innebär att ta kontakt med vc igen och få träffa en läkare...eller gå och prata med någon då jag vet hur situationen är...jag önskar inte någon min situation, men ibland så önskar jag att de som inte vet fått vara jag ett par veckor...

så återigen så är det att försöka förklara för någon ny...att få förståels för hur det är att inte orka med sitt jobb, att inte orka med att säga nej till sånt jag egentligen inte orkar...för att inte göra andra ledsna eller besvikna...jag har avsagt mej uppdrag på jobbet, och jag försöker begränsa mina åtaganden privat också, och jag försöker göra det som känns roligt och bra, men men...svårt att lära gamla hundar att sitta...

jag känner mej inte psykiskt sjuk, jag vet vad jag ska göra, jag känner mej fysiskt sjuk, en kropp och en hjärna som inte hänger med...och vissa saker kan jag inte ändra på utan jag får göra det bästa av det som är och hoppas på att min nya doktor förstår vad jag säger och att FK också förstår min situation, och framförallt så hoppas jag ändå att jag ska kunna klara mitt jobb och få bli frisk...en dag...

det slutade med att jag gråtande förklarade för sköterskan att jag ville ha en tid och träffa samma läkare utifrån situationen, och då ville hon att jag skulle sjukskriva mej helt, vilket jag inte ville...men fick en tid hos doktorn iaf nästa måndag....ja orden tystar i gråten....that´s life just nu....

3 kommentarer:

chissra sa...

En stor kram till dig

Vida sa...

Stor varm kram och du, var rädd om dig själv. Din hälsa och ditt mående är viktigare än allt annat. Kramar

Di sa...

Tack Chissra och Du har rätt Liv Kram till er båda!