"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 5 augusti 2011

vaken igen allt för tidigt när jag har semester men...

natten har varit stökig, liksom de flesta nätter på senare tid då jag har semester...ont överallt och misstänker att det kan finnas fler orsaker till det 1. rör mej mer och klart det känns i muskler och leder att man jobbar med dem och får träningsvärk när man inte är van. 2. annan säng. 3 tiden i måndaden 4 väderomslag 5 kosten

vi får se om det blir bättre igen om jag slutar att fuska med maten....dvs äta för mycket kolhydrater och få bort suget igen....tror suget och rastlösheten har sina orsaker i fler saker men tydligt är också att jag är mer sugen då jag äter för kass mat! Intressant....och tål att reflektera över.

men för att återgå till livet på landet så idag är det dimma av regndis och mycket vackert ute och jag kunde tagit kameran och åkt iväg och fotograferat ju men vi har gäster och det blir fler dar...den här bilden tog jag kl 4 en morgon....
















i går em tog på oss stövlarna och for till skogen i går för att se om det fanns blåbär, och japp det fanns det, dock inga jättemängder men vi fick ihop en halv hink som ska rensas för att bli sylt...det tog en timme ungefär att plocka ihop och vi hade åskan i bakgrunden och det var blött eftersom några skurar redan hunnit komma....men det var skönt och vi ska ta och ta med fika och traska iväg en dag nästa vecka tror jag. Lingonen börjar också bli röda och det kändes tidigt, men den här värmen gör ju sitt till.

I och jag var och kollade kossorna och frågvis som 5 åringar är så frågar han....hur får kossorna bäbisar??ja...haha..vad svarar man utan att bli för omständig? Jo, som alla mammor, dom har sina barn i magen....han frågade inte mer som tur var..men såg att grannen flinade...haha... tjingeling på er och ha en riktigt bra dag!

kollar på kossor




Inga kommentarer: