"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 3 augusti 2011

tårar

sitter här i morgonglittret från sjön och har en tår i ögat...i morgonskirt ljus lyser brudtärnans klänning vackert skör där den hänger i mitt fönster mot en spegelblank sjö och jag inser att mina sessor blivit stora och att den ena ska gifta sig om några dagar är stort. Att min andra dotter ska vara tärna och toastmaster är stort..tror nog att tårarna kommer att glimta till fler gånger den dagen...

gårdagskvällen ägnades åt att sy in tärnklänningen då dottern gått ner en himla massa kg sen midsommar...det har även bruden gjort och fått sy in brudklänningen...hm...både på gott och mindre gott kanske utifrån att mami fick pilla upp tärnklänningen, sy in 5 cm och pilla ihop den igen...nå...skir chiffong är ingen lek att sy i men nu hänger den här, redo för den stora dagen....

själv har jag ju 2 klänningar, men ska ha den ena bara...den andra får vila då magen av någon konstig anledning inte är lika smal som för någon vecka sen...även om jag gått ner 9,5 kg så lyckas inte magen hänga med och har liksom halkat av spåret då vi haft besök nu och joggingskorna har blivit ouppackade tills nu när dottern kom och jag sitter och väntar på att vi ska gå ut och gå en timme nu på morgonen....

det ser ut att bli en strålande dag idag med och jag ska slappa i solstolen idag...ögat kändes lite krångligt i morse så gick upp då i morse för att det inte ska bli nått problem med ögat nu....det har vi inte tid med!

idag kommer också L och M upp med lille I för att vara 2 dagar....ska bli mysigt att få ha dom här ett par dagar...vi ska passa på att åka och hämta lite virke då när vi har en krok på en bil ;0) så vi kan ta en släp och fara iväg....man får passa på...så får vi hem det vi behöver för att påbörja bygget vi ska göra.....listerna får väl vara tills en annan dag ;0) det blir nog när tiden är mogen för det också....

tjingeling och njut av dagen....

Inga kommentarer: