"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 13 augusti 2011

jag saknar oss...

sjunger Mauro Scooco på tvn...och jag sitter här och är trött i kroppen...det värker mest här och där utifrån dagens jobbande med min nya kompis...Herr De Walt...en otroligt skön grej att ha i handen och som att skära i smör då man borrar med den....en riktigt pålitilig kompis ;0)....

Ví var och handlade virke igår till vårt däck nere vid sjön och idag har vi sågat och skruvat hela dagen med uppehåll för mat och lite umgänge med mamma och hennes särbo....nu är kropparna trötta och slitna men jag kunde känna en meditation i det att skruva och pilla på med att bygga...en harmoni infann sig...och jag borde kanske blivit snickare....nåväl...det är nog att vara "hobbysnickare" idagsläget och njuter av det så länge....

Mojen verkar rätt nöjd med det vi åstadkommer och det tycker jag är roligt utifrån att han inte snickrat så förr...vad jag vet iaf....det går bra, vi har inga större diskussioner utan lyckas lösa det mesta...fick däremot ett nytt namn idag..haha...för jag försökte fuska...Mojen är jungfru..och jag lejon....nu heter jag Fuskmajan...haha...nå...det tar jag...

i morse vaknade jag tidigt och hade sovit rätt hyggligt faktiskt då jag petade i mej en ipren också när jag la mej, kl var 5 och jag tittade ut och såg solen kika ut genom grenarna och dimmorna på sjön kunde inte hejda mig utan tog raskt kameran och drog ut och fotograferade....vilket jag också gjorde i gårkväll när månen kikade fram mellan träden.... här kommer några bilder....Tjingeling

Sommar morgon

Månsken i augusti



Inga kommentarer: