"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 28 augusti 2011

Skön söndag

lång sovmorgon, vaknade först av en mardröm men sen lyssnade jag på mental träningsprogrammet och sussade om. Skönt, efter en intensiv dag till landet i går med båten som vi fått, så nu är den på plats! Svärmor hängde också med oss upp och nu vet hon var vi befinner oss då vi är i Kitteparken...:0)

Hösten börjar närma sig oss med stormsteg fast igår så var det underbar värme och då vi landade hemma var temperaturen 18C fortfarande kl 23 på natten!! Det är längesen det var så varmt tror jag...minns 1999 då det var 20 C kl 00 på en strand i Järvsö och månen speglade sig över vattnet då vi dansade i sanden...det var magiskt det också....

som någon skrev, äpplen börjar falla och löven börjar gulna och jag känner att höstlugnet börjar lägga sig hos mig, lusten att vara ute och gå i skog och mark, fotografera, pyssla och återställa saker till sin vardag....fast här händer det ju mindre saker än vi hoppas på.

Trygg hansa var ju här och i fredags ringde jag och jagade dem för att få höra resultatet om hur de ska gå vidare....nu ska byggarna hit igen och kolla skåpen för att ev det ska göras endast ett nytt skåp och sätta tillbaks det gamla...nå...skiter i vilket bara jag får ett kök och ett liv igen...

tapetsera hade man iaf kunna gjort på 3 veckor, lagt golv också....men då kom det väl nått annat emellan det här så då sket man i oss...är allmänt trött på att ha det så här, men kan ju inte göra mer än jaga....

Lillsessan kom också förbi på landet i går, ååå vad mysigt att se henne...trots blåöga och bruten handled...så lever hon iaf...hon körde upp sitt pick och pack för flytten till Freiburg i oktober då hon ska plugga ett år på sin utbildning...sen återkommer hon och vem vet om sonen som är klar i gymnasiet nästa höst flyttar också...barnen är stora och livet går in i nya faser....

i morgon fyller Mojen år, han fick sin present i går utifrån att han skulle ha lite tid att fotografera med den.....han fick en Nikon P500 som han önskat sig och hans gamla kamera ( min gamla) ska säljas....förmodligen tar en jobbarkompis den men vi får se vad hon tycker när hon ska prova den.


Nu är det kaffe...ha en fin dag...tjingeling!

1 kommentar:

Vida sa...

Finaste Di.
Höstlycka i ditt inlägg även om jag fick en klump när jag läste om lillsessan. Har inte läst bloggar på ett tag som du nog inser eftersom jag nu läser ikapp i efterhand. Du finns ofta i mina tankar, hoppas vi ses snart.

Kramar från Liv