"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 17 mars 2010

skulle handla mat

och kom hem med en ny bärbar dator...ja så kan det gå om man hittar något som stämmer och till rätt pris...eller åtminstone förmodat rätt pris...finns alltid bättre priser när man letar, eller bättre prylar någon vecka senare...nå...jag har fått igång den iaf...och nu kan Mojen få leka med den andra :0)...den nya har mer kapacitet för att arbeta med bilder och titta på film än min äldre bärbara som har lagt av sitt batteriet igen...ska försöka få igång det också igen, om det går...den stationära gav ju upp i förrgår så den är på tippen nu...må den vila i frid. Vi har ju inte behovet av en dator för att spela på, men däremot vill vi ju ha en dator med grafik så vi kan jobba lite med kort och dyl....

sen var jag iväg till min samtalskontakt idag, och har fått lite att fundera över, bitar att arbeta med, eller arbeta vidare med, saker som jag uppmärksamt nog märkt senaste tiden, saker som fått mig att reflektera, och ger mig nya möjligheter att inte slå på "autopiloten" och gå igång som jag alltid gör eller gjort....

jag håller mig ständigt aktiv med olika saker, varför jag gör så pratade vi om idag...intressanta vinklar...och så jag ska träffa företagsläkaren igen eller en ny eftersom min "gamla" är sjuk...jag har ju insett att min kropp hindrar mig och säger ifrån...nu får jag träna mig i att göra andra saker än att pressa kroppen då jag är trött....jag får inse att jag ska nog återgå till halvtid så jag kan återhämta mig efter alla infektioner och div annat i mitt liv, få tid för mer rekreation och bearbeta mina beteenden...

nu är jag trött...och ska se klart Grays Anatomi...sköt om er där ute!

1 kommentar:

Vida sa...

Så det kan bli.. en dator som bara ville följa med hem :)

Kramar