"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 23 mars 2010

bak kväll

jag håller på att försöka göra surdeg...vilket är som vanligt rätt misslyckat projekt, men skam den som ger sig...försöker iallafall, så får vi se hur "pannkakan" ser ut...tror jag rört den för mycket nu så det är därför det blivit så som det har blivit...den är rätt lös degen och jag försökte få den att ligga kvar utan att dra iväg överallt på plåten...den skulle vara en limpa mer än pannkaka iaf...

nå...så här såg den ut från början...
innan allt var klart för gräddning då jag tröttnat var degen utfluten över hela plåten :0)....

ja blir spännande att proväta...nu är den bara 3 cm hög haha...

nå tur nog har jag mer surdegsgrund, så det går att göra ett nytt försök, skam den som ger sig ;0)

3 kommentarer:

Lena sa...

Jag bakar jämt, men surdeg har jag aldrig testat. Har förstått att det inte är helt enkelt så det vore kanske en utmaning ;-)

Anonym sa...

surdegsbröd är ju otroligt gott. nu inspirerade du mig till att baka.
kram

Annika sa...

Surdeg har jag gett upp. Iaf för ett tag. Jag får det verkligen inte att fungera. :D
Hoppas din pannkaka smakade bra. :)

Härligt att ni kommit in i nya lägenheten nu.