"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 27 mars 2010

så här sa jag för ett år sen...just idag

ytterligare utklipp ur min gamla blogg....

"Trygg
så trygg, som bara jag kan vara
så trygg, anar jag ingen fara
så trygg, så lugn, i förvisning
om en ny morgondag
är jag bara....trygg..
Di

ja så kändes det nyss när jag läste hos Emma för hon har bestämt sig för att ta ett stort steg.....
Coach, ja det är väl det jag gjort med mig själv, coachat mig framåt, till något nytt, blivit modig...och det är ju den bilden jag förmedlar till så många, fast jag har så svårt att ta till mig att jag är modig....

märkligt nog, för att jag kan betrakta mig själv utifrån och tycka att om någon annan gjort det jag gör, så hade dom varit modiga, och handlingskraftiga....på något sätt är jag kvar i något om mig själv, något som gör att jag förminskar mig...
förminskar mina egna insatser till det jag gör i livet, hur jag förhåller mig till mig själv....att få andra att växa, är så fantastiskt så att jag kan bli tårögd av tanken, att se andra blomma ut i full blom, att våga ta steget ut i något nytt och okänt, men att jag själv ska berömma mig för samma sak...näe det är svårt det...ja..har en utvecklingspunkt i mitt liv....det är att vara stolt..över mig själv...och det jag åstadkommer i livet...

skrev hos PC häromveckan att jag slutat skämmas...nå...det var ju faktiskt så jag kände då...men inser att jag har en bit till att vandra på den biten...."
 
ja tänk hur året har gått...nu sitter jag här i min nya lägenhet och njuter....och har så mycket mer kvar att utforska....i min trygghet...för den finns här även nu :0)

1 kommentar:

Helena sa...

Så underbar att höra att du mår så bra i ditt nya liv i din nya stad.
Inte att förglömma i din nya lägenhet.=)
Så fint ni har fått det.
Jag har just tittat på bilderna du lagt ut......jättemysigt.
Kram min vän!