"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 5 februari 2013

Vi var i Linköping

I helgen, en trevlig helg med dottern och whiskyconvent,,, där det var hur trångt som helst av gubbar och ett fåtal kvinnor,,,,vi blev där i 2 timmar och promenerade hem i den klara kalla stjärnbeströdda himmelen med varmt hjärta över att få vila i stunden.

Dagen tillbringade vi inne i staden för att leta garner och handväska till mig...mina kära var rätt less över mitt letande tror jag och inser att när jag ska shoppa ska jag gå ensam. Nå vi hittadé ett mysigt café där en kaffe och semla slank ner...uppe på ett litet berg mitt i stan ;) där intressant interiör påminde mig om min passion för konst och mysiga miljöer.

Apropå idéer finns det många i mitt huvud just nu, jobbar för fullt där inne med möjligheter till nytt yrkesliv . Igår ringde de från jobbet jag varit på intervju för och meddelade att båda tjänsterna var  tillsatta men gav mig feedback på att de blivit förtjusta i mig men pga kompetens och andra händelser inte kunnat erbjuda nått jobb just nu, men att det kanske kommer att dyka upp fler jobb hos dem. Vi får se. Kanske har livet andra planer för mig :).

Just nu är jag så trött för jobbet sliter på mig, får ingen energi där längre och dräneras av allt kring svärmor just nu. Vi försöker bara göra vårt bästa av situationen men kan ju förstå hur svårt det varit för dem som drabbats av dementa i sin omgivning. Det äter på allt att inte räcka till för någon som får lämna hemmet där det varit otryggt mot en trygg miljö där de inte känner igen någonting utan vill tillbaka till barndomshemmet som inte finns kvar.

Livet kan vara svårt emellanåt men som tur är har vi varandra just nu, svåger,svägerskor som hjälps åt att lasta av och hjälpas åt med allt som behövs.
Det känns bra.

Idag är det en ny dag och ser fram emot den....tjingeling

1 kommentar:

Lena sa...

Kikar in med en varm helg kram♥
/Lena