"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 21 februari 2013

Uppsagd

Då fick jag papperet i går,det skulle skrivas under av mig.Min uppsägning pga arbetsbrist...märkligt att man har arbetsplikt då..men ledningstoppen gör vad den kan för att nyttja oss i en organisation som är i omvälvning...först vi på golvet som ska sägas upp, sen huvudkontorets organisation ska ses över allt på en gång...vet inte hur högsta chefen tänker, men alla tappar fart, folk som mår dåligt, ledning som inte får riktlinjer för hur allt ska vara och vi som är uppsagda mår dåligt pga att vi lever i  ovisshet för någon tidsplan finns inte utan allt hänger i luften.... Först 6 mars får vi träffa trygghetsstiftelsen och upprätta våra handlingsplaner.Eftersom vi är en myndighet så får vi träffa dom...lite sent tycker jag då vi fick varslet i oktober...När jag var med och sa upp folk så hade vi en plan. Ett erbjudande som gick ut på att få en ekonomisk kompensation om de fick ett nytt jobb inom uppsägningstiden. Sen fick dom vara hemma med full lön....

Ja nu är det som det är och just nu ligger det en tung matta över oss på jobbet...glädjen och arbetslusten är borta och ändå måste våra kunder få vår hjälp i telefon....det kräver sin disciplin att prata med dem just nu....jag skrev under och lämnade in pappren i går, så nu är jag uppsagd!

Solen möter mig över horisonten och jag har bara nya möjligheter framför mig för jag ska ju jobba minst 10 år till....så i tron om att jag kan mer än jag just nu tror försöker jag leva idag...och inspireras av ljuset som möter mig i varma strålar från solen!

Tjingeling

1 kommentar:

Vida sa...

En stor varm kram till dig, förstår att ovissheten och att vara kvar fast ändå inte måste vara tuff stundtals.
Varmaste kramen från Liv