"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 15 februari 2013

Alla hjärtans dag

Det var inget speciellt med dagen förutom att servern  på jobbet lät som den värsta tröska...fläktproblem och det var hit och dit på jobbet...stämningen är i botten utifrån den rörlighet som råder i gruppen. Alla vet vad som ska ske och varje gång någon försvinner i gruppen är vi tillbaka i skilsmässo processen, vi blir kvar i väntans limbo. Det är inte upplyftande alls och dagarna blir tunga även för dom som ska med till en ny ort. Igår meddelades också vem som blir ny kontorschef över den nya organisationen och  avdelnings chefen glömde totalt bort våra kollegor son ska med. Det är som om vi är en cancersvulst som ska bort.....och som man inte vill se bara vi jobbar på som vanligt! Jag är inte bitter för situationen kan jag inte förändra men jag får tycka utifrån mina erfarenheter av uppsägningar och omorganisationer.

Nå...det kunde gjorts bättre än såhär.

Var med maken och åt middag igår innan jag och kompisarna från fotoklubben var och visade bilder på Gammelgården och det var ett lyckat inslag i vardagen :). Fick sälja en bild också och fick nog en del att bli intresserade av det vi i klubben gör. Kul grej. Och upptäckte att det var helt ok att prata om mig och fotograferande inför en fullsatt lokal. Ja nu var det inte så stor sal men 50 kanske det var iaf!

Nå så var dagen till ända och idag är en ny dag, fåglarna kvittrade glatt i morse och våren känns nära även om snön ligger där vit och fast på marken.

Önskar er en underbar fredag!

1 kommentar:

Vida sa...

Wow härligt att det kändes ok att prata inför de andra om ditt fotograferande.

Varmaste kramen från Liv