"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 20 maj 2012

så var det dags

att återvända till stan igen...efter en blandad helg på landet...det har varit regn, sol, jobb, fotografering, avkoppling, samt besök hos mamma och ordnat lite annat...

särbons systerdotter kom från norr och tog över honom och allt praktiskt...vilket skulle kännas skönt tänkte jag, men nä...kändes konstigt att någon annan inte tyckte att jag var behövd längre..och det har med mitt sätt att ta ansvar att göra. Nu kommer någon annan och ordnar och säger att jag behöver inte bry mej om att han försvinner från oss som han ändå haft "familjär" kontakt med under många år....nå..kanske var det någonting i kemin med systerdottern som gjorde att jag tog illa vid mej av sättet det gjordes på. Ingen kommentar om att du är välkommen att hälsa på min morbror utan mer att han och min mamma inte skulle umgås nått mer utan att han skulle inte ha hennes nyckel osv...nå...det visar sig vad det blir av allt när hon åkt hem igen...

mamma är dock vid gott mod, trots att det kan bli tansplantation, tror hon börjar bli lite förbannad över systerdotterns sätt att ta över också..och hon säger, bäst som sker....och jag vet att hon klara det mesta med ett bra humör så kommer hon att ordna så hon får som hon vill iaf :0)....i morgon ska hon träffa två kir spec för att se hur dom ska göra med benet....

Mojen och jag har njutit av att vara här, pysslat på lite, gräset skulle jag klippa men hann inte pga regnet så det får väl vara tills vi är här igen..vi har rivit vägg i tvättrummet och där stötte vi på patrull direkt...för helt plötsligt fanns det en vägg med timmer i rummet...haha...så..nu har vi konsulterat vår vän G och nu ska vi få igång motorsågen och sen så är det bara att kapa ner väggen för att få tillgång till det utrymmet som skapats då vi gjorde köket...just nu kan jag tycka att väggen mot tvättrummet borde vi rivit när allt var öppet men, nu är det för sent att ångra det. Är tacksam för allt som är gjort här på landet under åren...och är glad att Mojen också vill göra saker med mig här...att vi har planer och att vi hinner att njuta av lugnet och att han också trivs här gör mej lycklig..

tvättrummet behövs göras lite större för mammas skull så man kan göra en provisorisk toa inne så hon kan gå på när hon ska hit med oss. Toan ute har sjunkit neråt i marken så det är lite svårt att gå dit med rollator...därför tänkte jag att jag får hitta en ny lösning på problemet...

vi har också hunnit att fotografera och i går så fick vi tillfället att fotografera en havsörn som seglade högt över en plats på väg hem från Hudik...Mojen fick ett bättre kort än jag, men det var ändå hur långt som helst upp till örnen...häftigt iaf...

nått mer härligt fotoobjekt är bävern...han kom ut häromkvällen och simmade runt och in mot stället där jag satt...tror nog att dom kände mig, det var 2 st, varav en som simmade närmare mig och jag vet inte hur många kort jag tog..haha...och det här är väl en av de bättre...även om den inte är bra..och fick skärpa upp den lite och trixa till den...halv 11 på kvällen med ett objektiv som inte är så ljuskänsligt och inget stativ utan frihand så och iso på 3200 så blir det inte bättre än så här...men jag hade en härlig stund iaf...

Tjingeling på er och önskar er en härlig vecka!

Inga kommentarer: