"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 8 maj 2012

Det blåser på balkongen

när vi kryper runt för att få fast golvet...ja vi håller på att lägga trallgolv över vår terass...just nu är det rörigt men det kommer att bli bra när det är klart! Helt övertygad om det :0)

vi har åkt ett par gånger för att få hem grejorna och sen har vi sågat hos L &M en sväng i söndags, sen har vi pulat på tills idag då skruven tog slut...hm hur kunde det bli så?? Nå...var väl en mening med det....haha

jag skulle till träning idag och började med rodden och benen var som spagetti haha...för jag har använt mina ben i benböj rätt mkt tror jag de senaste dagarna...det är lätt att glömma vardagsträningen som tar också...så när jag hade tagit en 5 min rodd kom gymnasten och kollade nacken som jag hade ont i och fick avbryta träningen och in på behandling istället. Där fick jag akupunktur i nacken med el...hm..skum känsla och sen fick jag lite linnex på ryggen och så låste han upp den lilla låsningen som orsakat nackvärken.

kom dessutom på i morse att mina träningsskor var borta...nå..har ju tappat bort macrot förut ( kanske ligger det på landet för det var där jag var sist....) så fick jag fundera över var skorna var...jo förmodlingen kvar hos sjukgymnasten...jodå...mycket riktigt där var de...

tur nog för nya skor hade inte varit kul att lägga ut pengar på...

i går var vi dessutom och köpte en ikea fåtölj...modell öronlapp :0) till landet så nu kan jag må riktigt gott där...ska fixa en pall till den också så blir det kanon! Lite sliten i färgen men i övrigt hel, så den får hänga med ett tag tills jag byter tyget :0) för det är ju enkelt med Ikeagrejor...de behöver ju bara skruvas isär så löser det sig..... Har en tanke om vad den ska få för tyg så småningom :0) men det är sen....har en tanke med landets inredning...först ska vi ta upp den och sen så ska vi ta upp den bäddsoffan vi har på vårt kontor så vi får mer plats hemma och fler sängplatser på landet..ska mäta hur det ser ut när vi åker upp nästa gång. Den ska väl också få ett nytt tyg på sig så måningom.....så lite sköna goa kuddar kanske ;0) och så ska jag också fixa den stora soffan som tar en massa plats bara så man kanske kan sitta i den iaf...tanken var att den skulle bli en sovrumsmöbel men det blir rätt trångt med den där så vi får se den dagen...

har så många tankar och ideér om hur jag vill göra, men först ska jag göra klart med lister och sånt så jag får till elen i vardagsrummet så småningom också....så ska jag väl kanske plocka fram den glömda pallen i väggen mot bad/toarummet....haha...

nå...nu ska jag se på äntligen hemma :0) å få mer inspiration...tjingeling

PS: Ann Sofie! Du är alltid barn...mitt...så länge jag och du lever...;0) PUSS

Inga kommentarer: