"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 10 maj 2012

Min lilla mamma

pratade med mamma på morgonen igår och sen så skulle jag ringa och berätta att doktorn hört av sig till mig ang mina prover....fick aldrig svar och började fundera om jag missat nått som hon skulle på under em kvällen...för jag ringde och ringde...och hade en mystisk känsla av att det inte var ok...Mojen trodde nog att hon var ute på nått men...njae...tyckte nog att så dåligt minne har jag nog inte även om jag har dåligt minne...att jag missat om de skulle på någon kvällsaktivitet...så tänkte jag att polisen eller så borde ju hitta mej om det hänt nått allvarligare...

Polisen hittade inte mej, däremot så ringde mamma själv vid kvart över 7 och låg på sjukhuset efter att ha blivit överkörd av sin särbos bil då hon skulle kliva ur bilen för att gå till banken....läste det på morgonen i tidningen att och att de fick lyfta av bilen från hennes ben och hon har opererats i natt...


jag kan inte se något bra i detta, mamma är för gammal för att hålla på med sånt här...tur nog så har hennes hjärta varit rätt ok iaf nu senast hon låg på sjukan men nä...nu kändes det för mycket helt plötsligt....

hennes särbo har börjat tappa minnet, och det har gått väldigt fort sista tiden och mamma och jag har pratat om hur illa det är när han inte fixar vardagen utan måste ha hjälp med det mesta praktiska...tur nog är mamma klar i knoppen iaf...även om kroppen inte är så bra....

jag är inte bara orolig över mamma, jag är orolig över särbon som vimsar omkring och har det tufft...det är inte lätt att inte komma ihåg saker, och tror nog att det kan vara slutkört för honom efter gårdagen....sitter i en svår sits med att inte kunna ta honom till doktorn för en koll av hans demens....för det är ju vad det är...sen om det är något mer vet jag inte, men jag vet att det har blivit svårt för honom att klara vardagen...

vi får se hur det blir...

jag har iaf inte hört ngt i natt, vilket bara kan tyda på att inget akut hänt med mamma under operationen...får höra om hon ringer senare eller om jag kan kolla av efter mitt sjukgymnastbesök på morgonen....

livet är inte lätt.... när man inte finns nära just nu....