"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 25 maj 2012

fel..

att inte berätta just då, men läget var helt fel för alla i går när jag blev inlaggd på hjärtavd 27 B...kunde inte berätta för mina barn just då, inte för min mamma heller...idag har jag berättat för mamma och 2 av mina barn att jag varit in och blivit avkollad och att allt är bra kunde inte berätta för storsessan..just då...men...mitt hjärta slår bra, är helt och alla prover var okej så blev utskriven vid lunch idag...har ju varit så trött i flera dagar och så fick jag tryck åt bröstet och i går em gick jag hem och sov och mådde inte alls bra när jag vaknade så ringde upplysningen och dom skickade en ambulans :(...lite dramatiskt blev det och koll på hjärtat vilket inte visat något tecken på infarkt och inga proppar i lungor heller men blev ändå kvar för observartion och arbetprov och ultraljud av hjärtat idag...så nu kan jag träna på, för det är inget fel på det iaf :0) skönt det....Kan vara att jag inte är helt pigg från lunginflammationen och därav inte orkar så mycket och så häggen som blommar och täpper till...och så stressen över allt som händer och har hänt...min kropp är ju långt ifrån fit for fight än....men...en dag i taget...gäller nu och försöka komma tillbaks till nått nytt som är jag...

så...när jag satt och väntade på Mojen i parken så kom en ekorre fram och nyfiket klättrade upp och kikade på mig..bara en halvmeter från mig där jag satt så..blev jag rädd att han skulle hoppa upp på mej...då gick han och jag hann inte ens ta kort för Mojen ringde och hämtade mej....

nu vilar jag och tittar på tv och är lite trött efter en rätt sömnlös natt...har planerat klart studenten och i morgon ska mamma hem från sjukan efter alla veckor...har också krävt en del av planering och hade önskat en helg hemma, dock är ju vädret underbart så det blir en tur upp igen....

Allt blir bra bara man har tillit till nuet och så...tänker jag mycket på mina barn just nu...och hur deras liv ser ut frammåt och ber till Gud att han ger oss styrkan att orka det som väntar oss alla....

tjingeling

Njut av morgondagen...och dagen idag den kommer aldrig igen!



Det finns alltid ett ljus i tunneln även när mörkret lägrar sig....


4 kommentarer:

Nina Lindh sa...

Men vilka äventyr! Tur att det inte var något fel på hjärta och lungor.

Kram!

Laizan sa...

Skönt att höra att det inte var nåt allvarligt.
Sköt om dig vännen, det finns bara en av dig. Kram

Vida sa...

Men fina du.. här fick jag mitt egna hjärta i halsgropen men är så glad att de verkligen kollade och framförallt att det inte visade sig vara något.. var rädd om dig och ditt fina hjärta.

Kramar

chissra sa...

Men oj. Usch vad obehagligt.
helt klart livsomvälvande.
Jag ska be för dig.
kram