"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 4 maj 2012

I helgen fotograferades det en del

 och vi var ju till landet en sväng och kikade till allt inför den kommande säsongen, vi var ju även till det andra sommarhuset och öppnade upp på första maj. Det är lite olika världar med våra olika landställen men fantastiska båda två på sina vis. Det är väl också så med bostäder av olika sorter, alla har sin historia och sitt liv med den som bott där. Jag kan titta tillbaks i mitt liv och summera de olika bostäder jag levt i och se alla fördelar och nackdelar som det varit att leva just där och just då. Jag väljer dock att låta det som varit mindre bra blekna och det som varit bra växa i mitt hjärta då det ger mig så mycket mer än bitterheten över det som aldrig blev bra.

jag har alltid önskat mig en hus vid havet, och en vän fick möjligheten att köpa ett ställe nästan vid havet för ett antal år sedan. Av en ingivelse jag fick inatt av en dröm, såg jag att stället var till salu, och ja, vännens liv har ändrat riktning och nu börjar något nytt utan stället vid havet.

Alla har sina skäl till förändringar och att leva i sanning med sin önskan om hur livet är viktigt tycker jag och att oavsett vilken väg vi går i våra liv, finns det alltid något nytt på vägen som vi kanske inte först ser men höjer vi blicken så kan vi se mycket mer! En klok vän sa att är det rätt känns det i magen...min mage har inte fungerat så bra under åren, och är fortfarande lite bångstyrig, men jag lär mej sakta hur den fungerar...

Idag pratade vi också om förändringar på jobbet då vår nya avdelningschef kom och pratade, och jag kände hur rätt det var att inte vara gruppchef just nu....jag kände också en annan känsla men den tänkte jag inte dela just nu. Vi får se om det kommer sen....

vår nya gruppchef kom också idag och jag hoppas för hans skull att han får jobba som han tänkte och att det kan bli bra för honom.

min magkänsla när jag låg där på marken i helgen var iaf helt rätt...och jag har länge haft en dipp i inspirationen med fotograferingen...nu är jag på banan igen...

Här är några av helgens bilder



Blåsippa














Hölick kapell















Tranpar















I morgon åker vi kanske på ett nytt äventyr och fotograferar, OM det inte är snöstorm....

Tjingeling

2 kommentarer:

chissra sa...

Men så sant. man ska vara sann och följa sin egna väg. vägen dit man är menad att vara.
jag skulle också önska ett hus vid havet.
kram

Vida sa...

Vilka härliga bilder. Du kommer att hamna där du är ämnad att hamna.. om du själv vill.

Kramar och hoppas du har en fin söndag

Liv