"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 27 maj 2012

Mors dag

och jag vaknar tidigt och går ut i morgonsolen och hör fåglarna kvittra i träden omkring mig där jag går...ser solglittret vid sjön, ser trädens grönska och känner doften av nyklippt gräs...det är morgon på landet och jag väcker mannen, tar oss ner sjön, äter frukost i morgonglittret och njuter av livet...

när vi tar båten ut på den spegelblanka sjön och glider tyst utåt...tänker jag en tacksamhets tanke för att jag får sitta där just då...ögonblicket är magiskt...och i stunden glömmer jag tid och rum....

det är senare då jag tagit motorsågen och brutit mej loss i björkkaoset som det plötsligen slår mej och jag sätter mej på en stubbe, där jag tittar ut på vattnets solglitter, ser mig omkring och tänker på mina barn...hur svårt det kan bli på ett par sekunder för dem, för mig, för andra när livet plötsligt förändras för någon som är en kär...jag tänker på de senaste året som innehållit så många olika pusselbitar...av glädje, men ocskå av sjukdommar,olyckor och svårigheter där avstånden kan kännas oändliga och livets kant blir naggad...

tänker också på den glädjeströssel som bildas då relationer av nya familje konstellationer stödjer varandra då det blåser hårt.....där värmen och värdet av att ha varandra finns, där blandningen blivit som ett confettiregn av människor vars öden vävts ihop till en väv där vi vandrar tillsammans i både glädje och sorg...bara för att vi älskat och älskar samma människor...jag inser att kärleken som en gång splittrat min familj ersatts av en respekt för den nya tiden och att den också har en helande och läkande kraft den dagen då vi alla behövs för att orka vardagen....

sorgen över maktlösheten just där och då på stubben ger mig ytterligare tacksamhet över livet och att jag finns och orkar stödja och stötta de som behöver mig...

Innan jag lämnar landet för denna gång, plockar jag de sista vårblommorna och binder 2 buketter av vårglitter till våra mammor...min mamma och svärmor...och ler för att livet ger mig så mycket just idag....på mors dag 2012...

Inga kommentarer: