"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 5 maj 2012

Kosläppet

klev upp tidigt för att åka iväg på kosläpp med barnbarnen och det var snö i Tällberg men vi kom fram och gick tipspromenad, åt bullar och mjölk sen så kikade vi runt på gården en stund. Alla kameror var med, E hade sin som hon fick i present på 6 årsdagen av vem? Jo morfar och mig då...och H hade fått låna en coolpix av "äldre" modell som hon själv sa...en 8 åring som vill ha en nyare kamera.... Men Morfar han hade 2 kameror han och jag en...hahah...nåväl det finns kort och film på det mesta på gården tycker jag nog....

Morfar och E tar kort på vilda unghästar














Var in och kollade lite på kossornas robot som mjölkar dem där inne och sen så var det dags för kossorna att ta sig ut på bete..eller snöblandat gräs kanske...

det är kul att komma ut efter en lååång vinter
















Vi kikade runt i stallet och sen åkte vi till Rättviks marknad som låg ett par km bort...där åt vi hamburgare i regnet och tjejerna åkte karusell medans jag strosade mellan stånden....

godis inhandlades och sen for vi hemmåt...flickorna tjattrade i 4 mil så nu har vi tränat på det mesta inför hämtningen av A som ska från Tyskland i sommar ;) haha....man har glömt hur det är att ha barn i bilen...

nå...det blev en fin dag med tjejerna och mycket skratt...trötta landade vi hemma i badet för vi var genomfrusna och anar att kvällen blir tidig..vi är trötta...och glada efter en heldag ute...

har upptäckt att vår nya dator är bra...och programmen för bildredigering fungerar utmärkt...nu ska jag bara lära mej mer...

Tjingeling

1 kommentar:

Ann Sofie sa...

Hallå. Jag är faktiskt inget barn. Längre. Och tjattrar inte. Särskilt ofta iaf. Inte mer än du! <3