"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 2 juli 2011

stan är fylld av människor

P& L är ett myller av folk, alla verkar glada, dock finns det några liksom jag är trötta och sitter och stirrar tomt ut i luften en stund för att sen återkomma med mer kraft. Peace & Love är verkligen både och, kärleken flödar, likaså har alkoholen och droger sin oförtjänta plats i vimlet. Mordförsök, dödsfall och tragedier följer också tåget av människor som är glada och festivalsugna.

Att små barn blandas in i vimlet är en sak, dom har föräldrarna med sig men, de unga som är knappt torra bakom öronen som föräldrar släppt iväg till camping osv är inte försvarbara tycker jag. Det är inte att ha föräldra ansvar. Campa i en vecka med  kompisar i 15 årsåldern är helt fel...förstår om dom vill hit men förstår inte att dom får komma hit själva.

Man behöver bara gå en sväng i området för att se att det är inte är lämpligt alls..

Nu har staden iaf dubbel befolkning och i kväll väntas ytterligare människor att tillkomma till området, vilket är otroligt och jag kan tänka mig då Håkan Hellström kliver upp på scenen i natt att då brinner hela Borlänge av gungande skrikande sjungande människor...det är då det är Peace & Love på riktigt....

tjingeling

Petter i dimman....

1 kommentar:

Lena sa...

Alldelens sant de du skriver! & förfärligt beklagligt med alla fulla ungdommar, sorgligt, sorgligt... Men tänk att vara 15 år & tycka att man är stor nog för allt i livet, man har väl varit 15 själv ;) & 13 & 14 åxå! fniss.. fast världen var bättre & snällare förr! eller hur? eller inbillar man sej bara det?...
Bilden på Petter var häftig! kommer dina alla andra tusen bilder visas någonstans eller?? kommer Fotoklubben ha någon utställning på alla bilder ni tog??
Kram kram!♥ /Lena