"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 17 juli 2011

nu ska jag berätta

hur jag kämpat hela veckan med ett bildspel som var hemligt  och nu är det inte hemligt längre ;0). Jag har gjort ett bildspel till min älskade dotter till möhippan som gick av stapeln i går och självklart måste allt hållas hemligt så det blev den överaskning som en möhippa ska vara :0)....

bilderna hängde med hårddisken som kraschade men min fantastiska man skannade in alla åt mig igen!! Det är kärlek det ;0)....så har jag fixat och trixat, skrattat gråtit och tittat och fipplat under morgon och kväll en vecka innan jag fick till den slutliga versionen som nu gick att köra i en dvd.....

det var väl värda timmar när dottern blev glad och rörd.....så har jag också hunnit gråta lite i förskott innan bröllopet om några veckor....det var en fantastisk dag iaf i går...först slank jag in på Wahlmans tyger på väg upp till Sundsvall och handlade lite mer trasor till väskor ;0) och sen så var det upphämtning av döttrarna och tärnan H som hade bokat en ridning på islandshästar. På med bindeln på ögonen på dottern och sen så for vi iväg och där framme vid ridningen väntade ytterligare kompisar :0) och eftersom jag vägde lite mycket trodde jag inte att jag fick rida, men man plockade fram en stor fin islandshäst vid namn KB...ja han hette nog nått annat men förkortningen var KB...en fantastisk häst, och jag sken som tre solar....å vad kul det var!! Idag har jag ont både här och där..haha...men det var det värt faktisk!

Så hade vi också hunnit med en god lunch innan och precis då vi ätit klart vräkte regnet ner och gick en riktig skur förbi oss precis före ridningen och så efter ridningen...som om vädergudarna var oss till mötes just den dagen :0)...efter ridningen for vi till Hs fantastiska sommarhus och blickade ut mot havet och gjorde oss i ordning för en kväll i goda vänners tillvaro...så anlände ytterligare tjejer i min dotters liv och vi fick skåla och äta jättegod mat som tjejerna fixat till...förrätten bestod av skaldjursoppa och varmrätten bestod av lax med soltorkade tomater och fetaost eller chevre, och till det en fantastisk god sås av turkisk yoghurt,keso och vitlök och citron...helt underbart god tillsammans med färsk kokt potatis! Å vad jag njöt....sen blandades allt med mingel frågesport och trevligt umgänge tills dimmorna och mörkret sänkte sig över havet och fullmånen steg upp och min kväll avslutades med efterätt och så hade jag en liten "improviserad" chokladprovning runt ekvatorn...sen så återstod skjuts till citys innerstad för att tjejerna skulle få gå vidare på krogen och jag åka tillbaks till stugan för att trött och mycket lycklig över en fantastisk dag med min dotters vänner och förståss min yngsta dotters sällskap oxå under kvällen...

hon och H hade verkligen lyckats ordna en möhippa värd att minnas och inte ett öga var torrt när blivande bruden fick en bok, där vi alla bidragit med ett kort och en hälsning till henne...

så...nu återstår en veckas jobb och så är det dags för släktträffen den årliga i Klitten och sen SÅ är det semester!! YES...vad jag längtar om ni visste....så just nu är det rätt skönt att det regnar här...så som det gjorde i fredags och på lördag morgon var jag ute med kameran...man måste passa på ju...här är en av bilderna som togs där på morgonen...önskar er en riktigt bra måndag...var ni än är....tjingeling

1 kommentar:

Vida sa...

Å vilken fin present.... fantastiskt!! Det är kärlek det..

Kramar i massor