"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 27 juli 2011

så har vi semester

och klev upp i morse och tassade ut i nattlinnet och plockade färska bär till frukosten...så skönt och sen har vi ätit nere vid sjön, jag har klipp gräs, Mojen har röjt inför bygget nere vid sjön och så har vi retat getingar...får nog ta och köpa spray och spraya dem, för de var ena riktigt elaka saker, så de inte anfaller mamma eller nån som går förbi....de håller till under presenningen där vi har ett gammalt hus som aldrig blev gjort...tyvärr...och nu är där getingar ilskna som få....Mojen fick 4 bett, och jag ett i tummen...attans så de sved...men en så lyckades jag köra sönder gräsklipparen så fick ta oss en tur till Byn för att inhandla lite delar till den....och passade på att köpa röjtråd också så jag kan röja runt här på tomten....

har fotograferat lite idag och jag kommer nog att slockna ovaggad ikväll....igår så stickade jag i bilen, men fick repa upp det igårkväll..haha...en stickning som kommer att gå till historien....sen så har jag fixat tvn idag, har köpt ett boxerkort igen och nu fungerar tvn kanonbra sen jag lyckades fixa till antennen! :0) mycket nöjd.

en annan sak också....de ringde från Ocab och det var torrt i lägenheten, vilket innebär att man kan börja jobba där v 32 :0) WHOOOOHoooo...så får kanske tillbaks lägenheten snart i ett nytt skick...

får se om det blir nytt kök eller hur de gör, men tycker nog att det vore en bra idé utifrån underskåpen som inte är okej och så måste vi välja golv och tapeter...ser fram emot det...och så njuter jag av solaxen....


















tjingeling...vi hörs...

2 kommentarer:

Maria sa...

Härligt med semester. Superhändiga du, var får du all ork från? Härligt att läsa hur du röjer tomten.

Anonym sa...

Ja, jag håller med! Mycket du gjort, men Mojen då - gör han ingenting?