"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 13 juli 2011

jo, jag var ju

till friskgymnasten häromdagen, och vi håller på att avsluta vårt sammarbete eftersom jag känner mig frisk och stark i mitt nya liv. Ett liv som tagit mig många månader av hårt arbete att återfå min balans och min grund i livet.

Jag känner att det är stor skillnad på hur jag var för 2 år sen, och för ett år sen, inte kanske på mig som person, utan det är innuti mig som det skett mycket och saker som jag har användning för i flera delar av mitt liv....fridfullhet och något större än det som funnits i mitt liv i flera år...tillbaks till det stadium jag var 2003 då jag hade hittat en ny balans i mitt liv, men framförallt, det som hjälpt är att jag får sova, och slipper känna mig uttröttad hela tiden.

Jag sover inte helt bra, men otroligt nog så har jag nog en återhämtningssömn iaf och det är ju skillnaden. Att vakna och att somna om är inte så farligt bara man kan ha en djupsömn också. Livet känns stabilt och jag har släppt kontrollen och är i nuet mer än förr. Jag har insett att det är helt okej att misslyckas med något man gör eller saker som inte alls blir som man tänkt, och därigenom också faktiskt fått mig själv att känna en acceptans över att jaha, det här sker och det är helt okej, och jag är fortfarande jag och jag duger ändå.

Jag tror att det finns några personer i min omgivning som märkt en skillnad och jag hoppas och tror att det också är till en fördel för mitt fortsatta liv. Jag trivs i livet och inser att det är så att vissa saker kan jag absolut inte påverka och då måste jag släppa det och gå vidare, även om det kan vara saker som är svåra att släppa.

Insikten om att andra väljer åt mig är också något som landat mer förankrat. Även om jag vill så styr jag inte andras beslut och tankar. Jag kan bara tala om hur jag vill att det ska vara, och ha förmågan att acceptera andras val och lämna det därhän.

Jag ser tillbaks på mitt liv och funderar? Ångrar jag något? Jo självklart finns det stunder jag ångrar, men dem får jag acceptera som det faktum det är, jag visste inte bättre då, och handlade därifrån, men nu när jag är medveten kan jag ju göra valet att inte göra om samma sak. Konsekvensen blir en annan.
Tror också att min ökande självrespekt gjort att jag lyckas med det jag tar mej för med, för om jag inte respekterar mig vem gör då det?

Jag är glad åt att jag fått livet tillbaks, mitt liv, mig själv, min glädje, att få leva som jag vill vara och den jag är och  tänk, det är alltid bättre sent än aldrig!

Äntligen så har "Skuldoket" fallit av!!

1 kommentar:

Maria sa...

Whoo, grattis till många bra insikter som du kommer att ha med dig i ditt "nya" liv.