"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 1 juni 2011

Helg!

japp nu är det långledigt och det känns fantastiskt skönt utifrån att jag jobbade heltid första dagen idag på väldigt lång tid....har också pratat med FK och avslutat ett trevligt sammarbete, för jag hoppas ju och tror att jag ska orka vara på heltid på jobbet nu framöver....

vi tog vårt pick och pack och drog mot landet efter jobbet...så nu sitter vi här inlindade i tystnaden och ser vattnet glittra och myggen som knackar på rutan...en liten krabat visade sig omgående på köksgolvet....hm...måste kolla så det inte är en hästmyra, för då är det inte bra.....så var det en äcklig kompis som kröp förbi trappen inåt huset...yeak, jag hatar möss och råttor och sorkar...bläää...vill inte ha dem i huset...så får fundera på hur jag ska få bort dom men ska prova att ta in råttpiparen i sovrummet inatt...det är en grej som sitter i elutaget och som piper med högfrekvent ljud...jag hör den inte längre ;0)....

sen så har vi tagit upp madrassen vi inhandlade på hemvägen så får se om vi sover bättre nu...vilket jag hoppas..

i övrigt var det tårta på jobbet idag, men jag åt ingen....varför då kan man undra...ja ni får kanske veta så småningom om ingen nyfiken hittar nått som existerat för längesen ;0) mina bloggar är rätt lätthittade har jag förstått....

Tjingeling

1 kommentar:

Livskrafter sa...

Hej fina härliga Di
Nu var det länge sedan vi talade med varandra och länge sedan jag var här och kommenterade. Vill också tillägga att tiden eller snarare avsaknaden av tid gör att jag läser mycket oftare än jag kommenterar

Så till dagens inlägg. Blev het knockad av en mening som är både målande, poetisk och formspråksmässigt urvacker
citerar:
så nu sitter vi här inlindade i tystnaden och ser vattnet glittra

VIlken ljuvlig text till en av dina vackra bilder. Konst.

Nåväl nu vill jag önska dig en fiiiin fredag och en stor kram
Emma