"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 2 juni 2011

en dramatisk dag

morgonen började med att jag var ute och petade i hallonbuskaget en timme....sen var jag tvungen att få frukost...och väcka mannen....

sen så började vi gräva, troligen kommer vi inte att kunna röra oss i morgon bitti haha....har klättrat upp och ner hela dagen i slänten där vi håller på att göra en trappa.... mitt i allt så började det bli ett himla liv och kråkorna som har bo här skrek och tornfalken hade jakt....och lyckades peta ner 2 ungar i vattnet....

en kämpade på långt ut och lyckades komma in till vasskanten men där fastnade den på nått sätt


simmar hejvillt mot stranden














....sprang upp och hämtade båtnyckeln och då hade den andra ungen lyckats ta sig under 2 stenar i strandkanten...ut med båten, mannen och jag i båten och rodde ut och undsatte den skadade fågeln...lyckades lyfta upp den i båten med åran...



kråka på bryggan



.




















sen for vi in till bryggan med den och så fick vi åka och försöka få upp den som gömde sig i vattnet på 2 stenar men som inte kom upp..... så trodde nog aldrig att det skulle gå få liv i de två...

Här är de...


















Den ena piggde på sig rätt snabbt och drog vidare mot komposthögen...och den andra trodde vi att vi skulle få hjälpa mot de sälla jaktmarkerna....men som ett under så verkar den piggat på sig för när vi slutat dagen ute så satt den upp och kollade....



















Så nu håller vi tummarna för att mamma och pappa är glada att få sina barn tillbaks....

Nu är jag väldans trött i kropp och själ....men tur nog är det en ny dag i morgon...tjingeling

1 kommentar:

Lena sa...

Vilken fantastisk räddnings insats av er!!! BRA JOBBAT! :))))
Önskar att ni får en underbar helg med sol & värme!
Kram kram!♥ /Lena