"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 7 juni 2011

åska och regn

det blev ingen träning idag, men lite annat hände. Var till E min friskgymnast och kastade ut en del skräp från mitt inre, riktigt befriande. Sen jobbade jag hela dagen och kände mej rätt trött då jag gick hem, för att gå vidare till en skön massagebädd och lite info som jag behöver i min livstilsförändring...

pratade med min äldsta dotter också, mysigt.....sen så kom jag hem till ett tomt hem eftersom maken är på fotboll i Stockholm i dag....rätt lungt och tittat på Kunskapskanalen om viktminskning....intressanta saker...
1. protein håller en mättare längre ( ingen nyhet kanske)
2. Soppor mättar längre ( man gjorde försök med samma mat, fast det ena laget fick sin mat mixad till en soppa, som gjorde dem mättare längre, intressant!)
3. Man bränner fett även när man sover om man tränar lågintensivt och bränner lite fett just då man tränar( upp till 50 % mer under dagen efter)
4. Man får ut dubbelt så mkt fett i avföringen om man tillsätter kalciumprodukter (lågfettprodukter)
5. Att man oftast glömmer mycket av det man äter upp mot ca 40 % av sin dag...hm kanske var det ännu mer...( en kvinna åt väldigt mkt mer än hon trodde, och även om hon åt fruktsallad till frukost åt hon för mycket)
6. Att man äter mycket mindre mat om man har en liten tallrik...( visste ni kanske?)
7. Att man äter ca 40 % mer om man äter buffemat, pga att kroppen lockas till att äta olika saker. Man äter mindre av det som har samma färg....

ja det var lite av det som presenterades och för mig var det intressant att höra just nu....har också suttit och nystat jersey till nystan åt mina kollegor som jag ska ha med i morgon....

Tack och bock för idag...ses snart...

Inga kommentarer: