"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 16 maj 2016

En tyst plats

Och en underbart vacker kväll vid stugan och sjön...rätt som det var kom den glidande tyst emot oss, ugglan som vi knappt såg. Det är magi att stå där mitt i naturen och iaktta det som sker runt en.

Landet är också fyllt av måsten och kräver mycket av mig för att hantera känslorna kring det som ska göras och den ork som jag har. Att planera det som är akut eller inte med begränsade resurser både med tid ork och ekonomiskt. Vi är ju två men vi måste få njuta lite också...livet är ju mer än att alltid bara jobba...nå motionen kommer automatiskt där man ändå är där för man gör saker som gör att svetten kommer igång..klippte gräset för första gången vilket kändes okey efter operationen.

Det har fungerat bra att börja äta mer normalt vilket känns bättre än att äta soppa, försöker att modifiera portioner när vi äter ute...att äta på Sibylla i Bollnäs som vi brukar gick bra fast jag bad om barnburgare utan bröd och med mos funkade☺️ inga problem inga frågor och det kändes bra. Ikea och kyckling köttbullar funkade också bra.. Man äter det man orkar och svårast är att äta långsamt och att inte dricka för mkt till.

Viktmässigt märker jag av det men kompisen ser ingen skillnad, för hon ser inte sånt vilket hon också säger☺️helt okej för så länge det känns i min kropp är det helt okey. Vad andra tycker eller ser är egentligen irrelevant. 

Det var kul att få hämta upp sommarkläderna och få sortera ut lite som är för stora och få en nygammal garderob igen😉. Nu är det dags för kaffe och lite vävkurs igen...Tjingeling 

Inga kommentarer: