"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 24 maj 2016

Blixtar och dunder

Väckte mig i natt, det var ett riktigt åskväder som kom igång. Och funderade på vem som var så arg däruppe. Känns konstigt att båda mina svärmödrar är borta med ett års mellanrum och att jag sa hejdå till båda den 22 maj. Livet är bra märkligt. 

Jag var och besiktigade bilen idag sen somnade jag på soffan ett tag, lyssnade på pianomusik som fick mig att släppa tankarna en stund. Tankarna på varför mamma säger så dumma saker och mitt dåliga samvete över att jag går igång hela tiden så att vi blir osams och jag blir ledsen. Det är en sån skillnad på hur hon är och på hur svärmor var. Även om hon var arg så var hon aldrig dum på det där sättet mamma är. Egoistiskt tänkande hela tiden om att världen bara rör hennes situation och att säga att hon lilafärgat kunde vara död en dag som igår var svårt att ta. Hon lever för att jag räddade henne, för att hon ville leva vidare....får svårare och svårare med att tackla hennes påhopp... Imorgon är en annan dag och förhoppningen är att den blir bättre..

Inga kommentarer: