"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 3 maj 2016

Dags

För läkarbesök igen och trots att jag känner en förbättring i mitt mående så diskuterade läkaren och jag när jag ev skulle kunna återgå till att söka arbete. Jag vill jobba, det är ett tecken som är bra men måste också se till vad kroppen och knoppen orkar med. Så småningom blir det ett steg mot det men inte nu. Utan fortsätta återhämta mig och träna på att lyssna på kroppens signaler. Jag har accepterat att det är så här nu och därav också lärt mig hur jag fungerat under vissa omständigheter och sett samband med kroppens och knoppens signaler. Det är en process att inte bara ignorera vad jag kan eller inte.... Tittade på dr Mikaael och Tildes program på 7:an om utmattning,stress och ångest i morse. Lärorikt även om dr Mikael får mig i stressläge av sitt sätt att vara så snabb... Haha det är också ngt att träna på att inte stressas av vissa personer.

Nåväl läget är som det är just nu och vi var till stugan i helgen och öppnade upp för säsongen..skönt..även om jag får visst ångestpåslag av det som ska göras... Mest pga ekonomin...det är inte lysande att vara så mkt sjukskriven direkt. Och kan bli stressad över att andra tycker och tänker att det är bara att låna osv. Nå får träna  på att inte fundera på det utan hitta lösningar som fungerar för oss.

Det blev också ett dop och överrasknings bröllop i helgen❤️ jag blev egentligen bara bekräftad i min tanke som jag hade innan vilket var väldigt roligt☺️. Men å andra sidan har jag haft fel förr!

Kvällen avslutades hos syster Yster och hennes familj, vilket var fantastiskt mysigt. En fin valborgsmäss på många sätt. Hälsade på mamma och hon är bättre även om de styr lite med henne...hon får inte ligga hela dagarna vilket är bra. Hoppas foten läker och hon kan slippa gipset sen...en dag i taget är det som gäller och det får vara så... Nu har jag ätit min lilla lunch som bestod av matmuffins med lax och spenat...väldigt behändigt att ha i frysen till lunch eller mellis om man inte har ngt annat med sig då man åker bort ex. Smart av mig att planera☺️. Tjingeling 

Inga kommentarer: