"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 23 maj 2016

Änglars musik

Din hand i min


"så ljust änglakören spelar
dovt mullrar himmelens fanfar
de lägger tiden till marken och
värmer frusna själars andetag

himlen öppnar sina portar
för änglars mjuka vingars slag
de bjuder in dig i värmen
visar dig med glädje, din nya dag

så ljuvt änglakören sjunger
de lever där i spröda andetag
de lägger tiden till marken och
värmer frusna själars nederlag

himlen stänger sina portar
där solen skiner varmt  idag
änglar bjuder in dig till himlen
visar dig din sista levnads dag.

så ljuvt änglakören gråter
så skört de håller dig
de lägger tiden till marken
värmer dig varsamt i ljuset
de visar dig dina nya andetag

Di "

Jag plockar upp min gamla dikt från 2009 som passar in just idag igen då min älskade svärmor, somnat in lungt och stilla. Jag är så tacksam för att jag fått möta en så fantastiskt fin kvinna. Tacksam över 8 år av fina minnen som är en glädje mitt i sorgen idag❤️

1 kommentar:

Vida sa...

Så oerhört vackert skrivet finaste Di<3. Tycker så mycket om dina dikter och ditt sätt att skriva.
Varmaste kramen från Liv