"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 27 augusti 2013

Studier

Jamen då har jag haft semester 2 dagar förra veckan och på fredagen var det sista arbetsdagen för mig! Det var en märklig känsla, och antar att det är mycket som kommer av att jag faktiskt är arbetslös igen även om jag nu ska studera ett tag.

Men just det där när mailen ploppar upp i telefonen, och man ser...tack för visat intresse osv...och känslan just då är inte kul. Ångest kan man sammanfatta de sista dagarna med förra veckan. Ångest över att behöva kämpa med studier, ångest över ålder, ångest över livet som går i rasande fart....ja..ordet ÅNGEST har legat nära och närvarande i min kropp senaste tiden.

L sa att det var inte synd om mej...nä, visst, jag har en ny bil, ny lägenhet, en fin familj och jag får möjligheten att studera, ska åka på semester om ett tag och ja...jag ska vara glad...MEN ändå finns den där. Känslan av hopplöshet. Nå, den ska naturligtvis få finnas innan allt satt sig.SEN vill jag bli av med den....

I går började jag mina studier. Det är sånt jag läst förr, vilket kan vara en fälla för att jag inte tar det på allvar! haha...nå..jag kände mej lite bättre i situationen då jag faktiskt börjat skriva på inlämningsuppgifterna i dag och i går. Läst har jag också gjort så, vi tar en dag i taget. Så blir det nog bra. Samtidigt pågår ju vår flytt i ett sträck. MEN det är inte mkt kvar nu faktiskt. Rummet där jag sitter ekar whooohooo....och kartongerna travar sig i nya lägenheten. Vi körde ett lass i helgen och nu återstår grejorna i köket för att köket i nya lägenheten inte är klart ännu. Men känner att jag nog fixar det här också. :) en paus i arbetet med studierna är ett måste för annars blir jag galen!

Agendan idag är ugn och fönster. Sängarna ska ju också flyttas, och när köket är klart så är det dags att ge sig iväg mot nya utmaningar :)

Blir bra det.

Min kamera är fortfarande borta, och har väl aldrig varit så sugen som nu på att fotografera :)haha...

På torsdag fyller Mojen år, och jag ska på avtackning med jobbet. Jag ska firas att jag slutar...haha..nå...det löser sig...

Tjingeling på er så länge!

Inga kommentarer: