"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 13 augusti 2013

jag har bestämt mej och det är sååå skönt

börjar plugga på programmet utveckling av e-tjänster om en och en halv v, eller ja, jag börjar läsa så fort jag får boken :). 120 p och ja min tanke är att klara av 90 p på ett år....får se hur det går, vill ju ha ett jobb, men kan ägna 8 timmar om dagen åt studier från och med v 35 så....hej och hå...

Det känns som min sista chans i livet att göra något annat och kunde mamma så kan jag ;) inställningen är viktig, och inte ta åt sig av alla som säger ååå vad tufft, det klarar du aldrig...om man utgår från sig själv så kan man kanske inte klara det...jag ska iaf inte ge upp innan jag provat! Så det så! Nått jag är så är jag envis, både på gott och ont...men vågar man inte vinner man inte heller. Enkelt. Jag har ångrat så många gånger att jag inte tog chansen tidigare, men jag prioriterade bort mig själv för barnen och mannen då, och är också glad åt det. Önskar bara att jag kunnat ägna barnen ännu mer tid, men ja man kan inte ångra det man gjorde för då visste jag inte bättre.

I helgen så har vi tagit det relativt lungt, promenerade 2 timmar och sen ringde L och undrade om vi ville ha mat..Hon är go hon...så middag fick vi och en stund med lilleman och storebror som är i trotsåldern...haha..inte så kul för de som är involverade, men jag har himlans kul utifrån att jag känner igen mina barn i honom.

Söndagen var hemmadag, stickade en hel del på min sjal som jag provar att göra utifrån tips från Stickpodden. Den blev sissådär, så har påbörjat en ny nu. Däremot kom alla bonusbarn och bonus barnbarn på besök för att barnen skulle få bada i bubbelbadet innan vi flyttar..hej och hå vilket liv det var, och många skratt! :) man blev glad långt in i själen. Sen så invaderade vi den lokala Pizzerian och åt 3 familjepizzor. E var lite kul för hon skulle bestämt ha en Bussola. Jamen det är räkor på sa mamman.Äter du räkor?Jodå hon skulle äta räkor. Sen var hon tyst och så kom det- Vad är det för räkor??? Haha..stackarn...hon åt allt utom räkorna, men hon fick en Bussola iaf. Ungar dom är för härliga och jag längtar efter mina då jag ser E och H som är så lika tjejerna. Blir glad i själen av dom för jag tänker på M &A när dom var i deras ålder och inser hur mycket jag älskar mina barn. Jag är tacksam för att jag fått dom. Men jag är också ytterst tacksam över mina bonusar, som berikar min vardag på många sätt.

På jobbet känns det trögt, jag gjorde exelkursen i går, och håller på med fortsättningen av excel...inte lika kul då. Men får ju betyg att ha med mig och kunskaper att ta med iframtiden.

Igår kom också Ikea leveransen av kyl och frys, 2 bänkskivor som var specialbeställda, den ena lagom, ca 160 cm, den andra gigantisk!! 328 cm. Gick inte in i hissen, det hade vi kollat. Skulle den gå in i trappen?? Vi tog in några stora starka kompisar och sen hjälptes leverantörerna av skivorna åt upp och det gick!! Det var inte många cm över och vi använde hissen på varje våning för att komma runt med skivan, men nu är den uppe, hel och fin! Vi sjönk ihop hemma av lättnad igår och firade med en honungsöl.

Idag är det bibliotek som gäller för mig på förmiddagen, ska leta böcker, sen så ska jag träffa jobbcoachen och prata om hur det blev. Sen är det möte i kväll i fotoklubben, styrelsen ska ses, och vi ska däremellan hinna handla fläkt tänkte vi. Full fart frammåt!



Härligt!Tjingeling

PS..ser fram emot september då vi drar en vecka till Turkiet...ska bli sååå skönt. Och studierna får naturligtvis följa med så jag har lite att läsa på stranden!

1 kommentar:

Vida sa...

Klart du kan!!Vad spännande, bästaste, bästaste Di <3