"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 16 augusti 2013

Morgon glitter

Jag är vid sjön det är tyst förutom långt bortom ljud som surrar i bakgrunden. fåglarna kvittrar, fisken slår i morgonglittrande vatten där solen gör små solkatter i den spegelblanka ytan. Jag tänker att jag är lyckligt lottad som får uppleva denna magi. Igår åt jag middag hos syster yster och flickorna. Mysigt. Sen lyssnade jag på tystnaden tills jag somnade och sov gott. Idag kommer mamma för att äta surströmming, ngt som hon önskat. Jag klippte gräs och plockade av årets sista hallon. Trots mängder av hallon har regnet förstört mycket men bin och getingar ska också få lite mat :). Idag tänkte jag ta och plocka de av svarta och röda vinbären för att göra saft hade jag tänkt. Nästa vecka kommer snickaren och fixar köket.Ser fram emot det och att allt ska bli klart för inflyttning. Jag ska ju börja plugga för nu har boken kommit och väntar bara på studieanvisningarna. Alla böcker har jag fått och känner mej taggad inför utmaningen :) men nu ska jag ladda inför kommande utmaningar med semester först.

Tjingeling
Ps..känns helt ok att ha 2 dagar kvar på jobbet för det är ju ändå ngt jag inte ska fortsätta med...
Och känns också ok att plugga under uppsägningen 
 

1 kommentar:

Vida sa...

Så vackert skrivet.. och spännande med den nya vägen. Kramar