"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 2 september 2013

På plats i det nya!

Så  dagen här då vi ska överlämna vårt gamla boende, jag har börjat plugga, lämnat myndigheten bakom mej och sitter i ett kaos just nu..både invärtes och utvärtes...hittar inte kläder och har ju ändå fått upp datorn så jag kan plugga! Lite pluggångest är det allt, och många tankar som far i huvudet utifrån jobbcoachens funderingar förrförra veckan. Jag blir splittrad!

Men nä, nu ska jag plugga iaf till februari, sen får vi se, det blir säkert mycket, men tror också att det är lärorikt. Söka jobb kan man göra iaf.

I torsdags hade vi avtackning på jobbet. Nog om det. Orkar inte bry mej längre om det som försegår, utan låter det vara. Jag tar nya tag. Samlar ny kraft, kastar bort negativa energier som sugit musten ur mig de sista 5 åren! Tänk att samma arbete kan vara så olika beroende av kollegorna. Ja nu är det ett avslutat kapitel och jag skrivet ett nytt.

Det har varit ruschigt med att få klart köket innan fredagsflyttandet, men vi kom in till slut! Det var på håret! Vi fick hjälp av snälla kompisar och tog de stora grejorna, sen så körde vi sista lasset i går kväll. Nu är det bara min cykel kvar och den ska jag gå och hämta innan banken idag. Sen så..bye bye till den fina lägenheten och hej till den nya! Det har gått över förväntan att sova och har haft lite mardrömmar, men det rör sig mycket i huvudet så det är ju inte konstigt!

Vi avslutade allt med en middag bestående av plankstek för mig och en black and White för Mojen. Mumsigt, sen dog vi i soffan till Wallander. Först skulle vi diska, men diskmaskinen ville inte ta in vatten, så vi har ett problem som ska lösas i kväll förhoppningsvis, annars får vi fundera! Är iaf sjukt nöjd över vårt kök som jag planerat och ritat. Är nöjd över färgvalet av tapeter och golv, och de nya textilierna gör sitt till de också. Tom sovrummet kändes ok efter nya gardiner, nytt överkast, och lite piff på golvet och kuddar....

Vardagsrumsgardiner i grönt gör sitt till en varmare känsla, och lite nya kuddar gjorde soffan som ny. Mojen tyckte rumsbordet var förskräckligt igåroch fick täckas med en duk då vi hade försenat födelsedagskalas för mig och Mojen. Jag fick John Alméns bok om småkryp! SÅÅÅ fin och ska lägga mej i soffan och kika senare i veckan.

JOO, så var vi på Mando Diao! Helt underbar konsert i Folkets Park, det formligen kokade av värme från publik och artister. Magiskt måste jag säga!

Nu ska jag plugga lite till och vila mej från den där jäkla förkylningen jag har dragit på mej! Grrr....men Lilleman jag fick den från var obeskrivligt gullig då vi käkade pizza tillsammans i veckan och snor och pizza prydde ett glatt ansikte...hoppas bara att det går över till semestern :)
Tjingeling

1 kommentar:

Vida sa...

Förändringarna radar upp sig som ett litet radband.. flytt, studier och vem vet vad som väntar runt hörnet.
Kramar från Liv