"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 5 april 2013

Sista dagen på jobbet på ett tag

Nu sitter jag sista passet i telefon på ett tag, jag ska ut på äventyr till den 24 maj och ska därför inte jobba. Det känns märkligt att inte gå till jobbet på samma sätt som idag, men ska bli skönt att fokusera på mej själv i 7 veckors tid nästan.

Först ska hela gänget till Sthm och gå kurs måndagar och tisdagar i 5 v. Sen ska vi jobba hemma med att söka jobb och utveckla oss själva :0).

Sen så ska jag ägna mig helt åt mig själv under 11 dagar i Särna...det blir nog riktigt bra veckor framåt. Att få ladda om lite och få ytterligare energi att ta mig ut på arbetsmarknaden eller vad det blir för nått frammåt. Jag har sökt en del jobb, men vi är ju många som söker liknande jobb och konkurrensen är hård. Även om man ju blir glad för andra om de får jobb, så kvarstår ju funderandet och sökandet för mig iallafall.

Det har varit en lite kaosartad tid både privat och jobbmässigt, och det har lugnat ner sig på båda fronter nu, så jag kanske kan ägna mig själv lite tid. Mojen och jag ska oxå ut och resa straxt...till Prag. Vi firar 5 år och då får vi unna oss den avkopplingen och lyxen med en långhelg där. Ser fram emot det jättemycket. Att få hitta inspirationen och börja fota igen. Det har varit stillestånd på fotograferingen också.

Däremot så virkar jag nu rätt mycket, håller på med en upp och nerkofta. Igår repade jag upp armen igen, för 10:e gången. Jättetrist, men sånt händer, speciellt om man ju som jag gör lite hur som helst ;) och inte följer beskrivningen till 100%. Nå, jag överlever det också.

Har lite garn att sticka handledsvärmare av nu som ska med på tåget så jag har nått att pyssla med. Undrar också hur jag ska hinna träffa alla jag vill träffa under dessa veckor jag är i Sthlm ;). Nå..några hinner jag med dvs. de som är viktiga :)

Ska också lämna ett bidrag till Sticka till små som jag är med i. Till helgen ska jag sy fleecefiltarna som jag inhandlat på Ikea för en 10. De ska bli små barnfiltar tänkte jag.

Igår hade vi bonusarna hos oss :) Morfar skulle vara barnvakt idag...dom sov över H och E...vi kikade på film och sen så pärlade vi en stund, så mysigt det med. Jag jobbade ju idag så Morfar fick hela ansvaret idag och tror de haft en mysig stund med bad i vårt bubbelbad medans Morfar lagat lunch åt dom :)

I morse var det lite kris...väckarklockan strejkade pga att batteriet på min mobil dött i natt och fick fläng mej iväg så fort att jag råkade skrapa i sidan på bilen när jag skulle ut i garaget..hade bråttom till labbet för att ta prover...så...kan det gå...och dagen är slut snart och inget nytt jobb så...får ta helg och försöka njuta av den istället!

Tjingeling och ha det gott där ute!!


1 kommentar:

Lena sa...

Oj här händer mycket! lycka till med livet, jobb letande & virkningen! :))

Kram i detta busiga aprilväder ;) /Lena