"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 12 april 2013

Andras rädsla

Är ofta något vi andra kan ta med oss, lika som vi tar med oss vad andra tycker och tänker om saker. När man börjat analysera det som man själv tänker och tycker så inser man hur mycket omgivningen faktisk påverkat oss och våra beslut. Det känns befriande att inse att vad jag vill och tycker är det som jag ska göra. För i slutet är det ändå mitt liv det gäller, min plats på jorden, oavsett vad omgivningen hyser för känslor kring det.

Så kom då stunden där jag fick tillbaka min bil...och blev helt plötsligt 4200 kr fattigare men förhoppningen är att vi kan åka ett tag till nu.

Dagen har gått åt att söka jobb, har insett att arbetsuppgifterna i sig inte varit felet, utan det har varit andra faktorer som spelat in, och det är skönt att se det som jag känt. Och att jag är fri att gå vidare och ta med mig det jag tycker varit bra.

Oavsett vad som händer i mitt liv kommer jag aldrig att ha samma situation igen. Energi slukande är vad det varit.

I morgon drar vi till Prag såååå skönt och vem vet vad som händer när jag är hemma igen!

Tjingeling och han en fin helg!

Inga kommentarer: