"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 5 november 2012

en dag i sänder

Lunkar dagarna på, jag har försökt att göra något nyttigt på jobbet utifrån att huvudet står stilla av tankar emellanåt om hur framtiden ska bli och vilket jobb jag kan få. Pratade med en vän i helgen och ja, då blir jag bara förbannad över hur lite människor förstår. Ingen idé att hetsa upp sig och tycka att mitt läge är kasst. Nä, spotta i nävarna och ta hand om mig själv och skita i andras nedvärderade av min situation.

Jag har kikat runt på olika möjligheter och ja, vi får se var jag landar. Maken kom hem med ett förslag från sin arbetsgivare idag och jag ser möjligheten för honom och mig att leva med det alternativet. Jag tror vi kan ha nytta av det erbjudandet även om det ekonomiskt kostar oss båda, dels med mig som sjukskriven, dels deras jobb, men det går om vi vet om det och gör det bästa av det som blir.

Allt är inte pengar, även om det är mycket. Läste en intressant artikel om en kvinna som lämnade stressen och ett välbetalt arbete och bosatte sig i Mora på en fäbod. Hon ångrar sig inte även om hon jobbar idag också med att sköta löner för det företag hon äger med 6 anställda och lite frilans. Ja så möjligheter finns bara man vågar ta dem och alternativen får man fundera över.

Nu ska vi skruva ihop våra nya sängbord som inhandlades på vägen från mamma på Ikea. Ja sängbord och sängbord, malm byrå blev det. Nu är hela sovrummet i ek :0) och praktiskt blev det också. Bilder kommer kanske senare :0)

Tjingeling

1 kommentar:

Vida sa...

Hej fina! Förstår om en dag i sänder är enda sättet att ta det på... och att det är mycket som snurrar. Hoppas det löser sig till det bästa för er båda.

kramar