"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 1 november 2012

Avsked

av en gullig kollega var det idag, han har fått ett annat jobb och vi sa hej då vid lunchen idag. Jag är glad för hans skull och ledsen för min egen skull, för han är en av dem jag verkligen tycker om på jobbet. Men, ja, det är så livet är. Vi möts och vi skiljs.Så kommer det ju att vara nu ett tag frammåt på jobbet, några väljer att fortsätta inom organisationen, andra väljer nya vägar. Jag är glad åt att jag ändå varit aktiv och sökt arbete förut på eget bevåg, och nu har jag lyckats söka flera jobb den här veckan, och idag dök det upp ett till jobb som jag blev jätteglad över och som skulle passa mej som handen i handsken :0).

Dessutom upptäcker jag mer och mer hur fina kollegor jag har, idag erbjöd sig kollegan att ta mitt telefonpass i morgon fast hon är hes :0) Hon har fixat och trixat så jag slapp åka in för att jobba 2 timmar i telefon! Det var otroligt snällt tycker jag. Vi ska ju få besök av vår högsta ledning på onsdag och så ska vi också få in Trygghetsstiftelsen för att prata samma dag. Då blir det bra för mig att vara lite längre eftersom det är viktiga möten. Jobbar ju halvtid just nu ett tag tid.

Jag ska ägna morgondagen till att sy lite :0)  var in på Rosa Huset idag och hittade lite tyger ;0) men Wahlmans tyg i Gnarp är fortfarande min favorit :0)

Nu är det matdags...tjingeling

1 kommentar:

Lena sa...

Kikar in & önskar en fin kommande vecka!♥ läckra mössor ;)
Kram kram♥ /Lena