"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 12 juli 2021

Märkligt vad man minns

Sen i höstas har jag i princip varje dag haft tanken på X-maken då jag gjort ett steg i ett program på jobbdatorn. Har länge funderat på varför han dök upp just i det momentet som en association på nått som absolut inte hade nått samband med honom och hans fru. Men ja, märkligt att det varit så och nu är han borta. 

Barnen har nog fullt upp med sig och allt just nu för de är rätt tysta och jag med för jag vill inte störa dem. De vet att jag finns här men kan ju inte göra mkt för dom än så just nu. Självklart lyssnar jag om de vill prata. Det är inte av ointresse jag inte hör hur de har det varje dag det är av respekt för sorgen de går igenom. 

Jag är tacksam över att de har varandra och hoppas de kan stödja och ge varandra styrka en dag i taget. Att mista en förälder är jobbigt när de är gamla och ännu svårare tänker jag så de är så unga som pappan var. Det är inte rättvist på något sätt att mista en förälder tidigt. 

Tänker på hur hans fru har det och hur svårt det förmodligen är för henne på många sätt. Jag hoppas hon orkar hitta styrka igen och få bli lycklig igen. Alla förtjänar lycka.

På landet jobbar vi på och målar frigga, slänger på tippen och tar en paus i nya lounge möbeln emellanåt.. katterna har sin gård och i morse gick dom ut halv 5… ja vi har dom inne på natten fast vi inte skulle det… städar av varje morgon och hoppas allergiska barnen inte får problem med det. Katterna är ute i kattgården från tidig morgon till sen kväll och vill nog helst va ute men ugglan… ja och regn som formligen vräkt över oss gjorde att vi valde att ta in dom. 

Ja det blir inte alltid som man tänkt ….

Inga kommentarer: