"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 7 november 2015

Så har vi landat i en buss!

Vi kom hem från Spanien en torsdag och åkte direkt upp till Sundsvall på fredagen för att tillbringa helgen med en blivande 1 åring och resten av familjen.Vi checkade in oss på Knaust och tog en sväng upp till sessa 1 och hälsade på innan vi tog med oss sonen ut på en middag. Jättemysigt. Lördagsmorgonen började med frukost och promenad till Lillmyran för att hjälpa till inför dagens kalasande. Hon fick öppna paketen från oss. Mysigt.

M fyller ju också år samma dag så vi gick iväg på fika hemma hos dem efter att ha ätit lunch hos 1 åringen och hennes föräldrar. 
Solen sken och vi fick rejält med träning i backarna upp från hotellet. Sen gick vi tillbaka till Lillmyran och hennes kalas. En riktigt bra dag med många presenter,skratt och minnen. 

Söndagen gick snabbt. Åkte och shoppade garn hos en tjej som jag mött via fb och intresset för maskinstickning. Intressant möte. Så åkte till mamma och fixade lite. Det var tufft, men jag gör det jag kan. Inte kul alls att se förfallet av ens förälder och inte ha möjlighet att hjälpa. 

En dag i taget känns som en bra idé just nu. Även om inte kroppen och jag är sams just nu får det gå. Jobbet kräver sitt och är enormt trött i huvudet och sover inte då jag ska. Vaknar på natten och har svårt att somna om när tankarna maler på. Så tänker jag att det går ändå och att jag måste släppa tanken på att hjärnan inte kan mer utan göra så gott jag kan av situationen. Mojen har bytt jobb inom sitt företag då de lagt ner hans avdelning. Tufft för dem också och blev glad när jag fick en bukett på bordet igår utan anledning. Två triss fanns också med och jag vann 90kr!

Idag har vi hamnat i en buss...på väg till fotomässan i Stockholm..så resandet fortsätter på flera plan...Tjingeling 

1 kommentar:

Chissra sa...

Åh jag har också perioder då hjärnan går på högvarv och jag sover dåligt. De perioderna är jobbiga.
Nej att se förfall av en förälder är inte roligt. Det blir ombytta roller kan jag tänka mig.
Ha en bra dag!
Kram